رئیس دانشگاه کردستان:

دانشگاهیان باید در عرصه جهاد تبیین گام بردارند

«قادرزاده» با تأکید بر اینکه دانشگاهیان باید در عرصه جهاد تبیین گام بردارند، گفت: در دانشگاه‌ باید تسریع‌کننده و تسهیل‌کننده یادگیری‌ها در جهت اجرای ارزش‌ها باشیم چراکه دانشگاه مبدا و جایگاه اصلی ایجاد تحول است.
کد خبر: ۶۱۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ - 28September 2023

دانشگاهیان باید در عرصه جهاد تبیین گام بردارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «حامد قادرزاده» رئیس دانشگاه کردستان در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدای دانشجو که با محوریت تجلیل از فعالان فرهنگی، جهادگران و خادمان موکب‌های دانشجویی در دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، آشنایی دانشجویان با فرهنگ دفاع مقدس را ضروری دانست و اظهار داشت: کسانی که از نزدیک رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و ایثار رزمندگان اسلام را در جبهه‌های جنگ در هشت سال دفاع مقدس دیده‌اند به خوبی دشمنی‌های دشمنان را به یاد دارند اما می‌طلبد که نسل امروزی نیز با این واقعیات آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاهیان باید در عرصه جهاد تبیین گام بردارند، گفت: امروزه دشمن با استفاده از پیچیده‌ترین ترفندها و شیوه‌های جنگ نرم به عنوان یکی از کلیدی‌ترین شیوه‌های تهاجم فرهنگی وارد کارزار مبارزه شده و دنبال تغییر باور و افکار جوانانمان هستند.

رئیس دانشگاه کردستان برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس به منظور هویت‌سازی و تثبیت ارزش‌های واقعی را ضروری دانست و تصریح کرد: امروز سربازان و پاسداران گمنام امام زمان(عج) و نیروهای نظامی و امنیتی با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های خود در جهت استقرار امنیت و اعتلای نظام اسلامی گام برداشته و به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند، باید همه با هم قدردان امنیت کنونی باشیم.

وی به رسالت جامعه دانشگاهی در این شرایط کنونی اشاره و تصریح کرد: آنچه که امروز بیش از گذشته به آن نیاز داریم، "انتفال درست ارزش‌ها جهت تثبیت ارزش‌ها است". در دانشگاه‌ باید تسریع‌کننده و تسهیل‌کننده یادگیری‌ها در جهت اجرای ارزش‌ها باشیم چراکه دانشگاه مبدا و جایگاه اصلی ایجاد تحول است.

قادرزاده با بیان اینکه دشمنان روی افکار جوانان و دانشگاهیان تمرکز کرده تا عمق دین را هدف بگیرند، گفت: دشمنان نمی‌خواهند دین مبین اسلام تببین و تثبیت شود چراکه واهمه داشته و می‌دانند با گسترش اسلام ناب محمدی(ص) همه ظلم و ستم‌ها آشکار و عدالت برقرار می‌شود.

در پایان این مراسم؛ با اهدای لوح تقدیر از دانشجویان فعال فرهنگی، جهادگران و خادمان موکب‌های دانشجویی در استان کردستان تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار