نماینده ولی فقیه در کردستان:

بانوان از علم خود در مسیر تربیت درست فرزندان بهره بگیرند

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: بانوان ما در کسب علم و دانش تنها به بدست آوردن شغل نگاه نکنند باید از علم خود در مسیر تربیت درست فرزندان و اداره زندگی بهره بگیرند.
کد خبر: ۶۱۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ - 26September 2023

بانوان از علم خود در مسیر تربیت درست فرزندان و اداره زندگی بهره بگیرندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، یادواره شهدای زن استان کردستان امروز در مرکز بزرگ غرب کشور  و با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای زن در سنندج برگزار شد.

حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در کردستان در این برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا  و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در این برهه زمانی از انقلاب اسلامی بانوان ما به صورت جدی نیازمند کسب علم و دانش هستند.

وی ادامه داد: بانوان ما در کسب علم و دانش تنها به بدست آوردن شغل نگاه نکنند باید از علم خود در مسیر تربیت درست فرزندان و اداره زندگی بهره بگیرند.

حجت الاسلام پورذهبی تصریح کرد: با بیان اینکه یکی از اهداف عالی انسانی رهنمون شدن به سوی بهشت است، افزود: یک زن مسلمان باید به دنبال کسب فضائل انسانی و مکارم اخلاقی باشد.

وی با اشاره جایگاه زنان مومنه در دین اسلام و از منظر قرآن، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید «آسیه زن فرعون از خداوند می‌خواهد که او را از دست فرعون، قوم ظالم نجات و خانه‌ای برای او در بهشت مقرر فرماید».

به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان، یک زن مسلمان مومنه باید اهل نماز، عبادت، معنویت، مربی و مجاهد خوب باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: زن مسلمان باید باخواند قرآن و گوش دادن به احادیث کسب علم و اخلاق بکند.

نماینده ولی فقیه در کردستان کسب مهارت‌های زندگی را از دیگر نیازهای اساسی امروز بانوان عنوان کرد و افزود: ما در کردستان بانوانی داریم که در انواع هنرهای مختلف تبحر و در سطح کشور حرف برای گفتن دارند.

وی پایبندی به اصول اخلاقی، زندگی و خانواده را از دیگر مولفه‌های مهم برای بانوان در عصر کنونی دانست و گفت: افزایش آمار بالای طلاق در برخی از نقاط نگران‌کننده است که تنها بخشی از آن مربوط به مشکلات اقتصادی بوده و نباید همه را به این موضوع ربط داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار