نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

پیامبر اسلام (ص) کامل‌ترین الگو برای تمام عصرهاست

حجت‌الاسلام «پورذهبی» بر تبیین فضایل اخلاقی پیامبر اکرم (ص) برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: قدم گذاشتن در مسیر سعادت‌بخش نبوی از اهم واجبات و شخصیت پیامبر اکرم (ص) باید همواره الگوی ما مسلمانان باشد.
کد خبر: ۶۱۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵ - 14September 2023

پیامبر اسلام(ص) کامل‌ترین الگو برای تمام عصرها، نسل‌ها و بشریت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز در مراسم سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در سریش‌آباد  قروه با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام(ص) کامل‌ترین الگو برای تمام عصرها، نسل‌ها و بشریت است، اظهار داشت: اگر ما مسلمانان این خصلت‌های والا را همواره مدنظر و الگوی زندگی خود قرار دهیم، می‌توانیم سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین و زندگی سالمی داشته باشیم.

وی افزود: رسول مهربانی‌ها اگر کسی مریض بود به عیادتش می‌رفت و علی‌رغم برخی برخوردهای نادرست و نامهربانی‌ در حق ایشان اما با سعه صدر آن رفتارها را تحمل می‌کرد و دل کسی را نمی‌رنجاند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر تبیین فضایل اخلاقی پیامبر اکرم(ص) برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: پیامبر گرامی مردم‌دار و غم‌خوار فقرا و نیازمندان و سعه اخلاق نبوی بوده و هرکه را می‌دید مبادرت به سلام می‌کرد و کسی در سلام بر او سبقت نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه قدم نهادن در مسیر سعادت‌بخش نبوی از اهم واجبات و شخصیت فخر کائنات باید همواره الگوی ما مسلمانان باشد، گفت: این خصلت‌ها غیر از نماز و عبادات و تقوای باطنی، دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که موجب جذابیت و کشش مردم به سمت ایشان بوده است.

حجت الاسلام پورذهبی یادآور شد: حضرت محمد(ص) با مردم چنان معاشرت می‌کرد که هرکس گمان می‌کرد عزیزترین فرد نزد آن حضرت است. هرگاه با کسی، هم صحبت می‌شد به سخنان او خوب گوش می‌داد و هرگز کسی را حقیر نمی‌شمرد و بر جسارت دیگران صبر و بدی را به نیکی جزا می‌داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها