در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: موضوع اهانت به قرآن کریم با حضور مقامات کشور‌های اسلامی در ایران پیگیری می‌شود

اسماعیلی گفت: طی نشستی موضوع واکنش پشیمان کننده به جسارت کنندگان به قرآن کریم در مهر ماه بین کشور‌های اسلامی در ایران برگزار شود.
کد خبر: ۶۱۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ - 27September 2023

.به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اهانت به قرآن کریم، اظهار داشت: درخصوص جسارتی که به این کتاب آسمانی صورت گرفته بود نیاز بود واکنش سختی از سوی جهان اسلام نسبت به این موضوع صورت بگیرد که متاسفانه نگرفت.

وی ادامه داد: بابت توجه به قولی که دادم که طی نشستی موضوع واکنش پشیمان کننده به جسارت کنندگان به قرآن را پیگیری می‌کنم، مقرر شد در مهر ماه نشستی با همین موضوع بین کشور‌های اسلامی برگزار شود.

اسماعیلی افزود: این نشست با حضور شخصیت‌های مهم جهان اسلام و وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی و سایر شخصیت‌های سیاسی برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره طولانی بودن روند استعلام و علت تاخیر در صدور مجوزها گفت: در بحث صدور مجوزها، آنچه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود سرعت مطلوبی دارد اما بحث عمده مسائل ما در صدور مجوزها مربوط به استعلامات است.

وی افزود: موضوعات فرهنگی متفاوت از موضوعات اقتصادی است و نمی‌توان این دو موضوع را یکسان تلقی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی که آیا برای برگزاری کنسرت در استان های مذهبی مساله ای وجود دارد، اظهار کرد: برای برگزاری کنسرت در هیچ استانی مشکل نداریم و در همه شهرها با قوت برگزار می شود.

وزیر ارشاد گفت: موضوع بیمه و اینترنت خبرنگاران عموما پیگیری و اعمال شده است و اگر خبرنگار اعتراضی نسبت به این موضوع دارد می تواند از معاون مربوطه که فرد پاسخگویی است این مهم را پیگیری کند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها