یادداشت/ علی عبدالصمدی

وحدت مسلمین؛ عامل اصلی مقابله با دسیسه دشمنان

وحدت بین مسلمین جهان اعم از شیعه و اهل سنت تنها راز پیروزی و ظفرمندی جهان اسلام در برابر دشمنان است. به دیگر سخن، دشمنان از طرق و حربه‌های مختلف سعی دارند تا به پیکره‌ی جهان اسلام ضربه وارد کنند.
کد خبر: ۶۱۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸ - 28September 2023

وحدت مسلمین؛ عامل اصلی مقابله با دسیسه دشمنانگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ علی عبدالصمدی؛ دوازدهم ربیع الاول به روایت اهل سنت زادروز پیامبر صلح، دوستی و بخشندگی، حضرت محمد صلوات الله علیه و آله است. در فرهنگ عمومی کشورمان این روز آغاز هفته‌ی وحدت قلمداد می‌شود. وحدت بین مسلمین جهان اعم از شیعه و اهل سنت تنها راز پیروزی و ظفرمندی جهان اسلام در برابر دشمنان است. به دیگر سخن، دشمنان از طرق و حربه‌های مختلف سعی دارند تا به پیکره‌ی جهان اسلام ضربه وارد کنند، اما ایجاد نفاق بین مسلمانان، اهم ابزار‌های نفوذ بین مسلمانان برشمرده می‌شود.

در روزگار کنونی، با عنایت به پیشرفت فنآوری‌ها و پیشرفت‌های تکنولوژی، ضریب و توان نفوذ مستکبرین به درون جوامع اسلامی در حال افزایش است. گسترش دسترسی به شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و رسانه‌های بر بستر اینترنت مانند شبکه‌های اجتماعی باعث شدند خیل عظیمی از کاربران در جوامع اسلامی علاقمند به استفاده از این نوع تکنولوژی باشند.

استفاده از این رسانه‌های گوناگون برای ایجاد نفوذ در جوامع اسلامی امروزه مهم‌ترین حربه‌ی دشمنان ادیان اللهی بالاخص اسلام به شمار می‌رود، اما پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود چیست؟ به عبارتی دیگر چگونه می‌توان با ضریب گسترده‌ی نفوذ دشمنان در شبکه‌های اجتماعی مقابله کرد؟ قطعا با بستن و عدم دسترسی به این شبکه‌های مجازی نمی‌توان ادعا کرد راه حل مناسبی یافت شده است؛ بلکه کاملا برعکس با حضور و فعالیت و تولید محتوای صحیح می‌توان در این جبهه نیز به مقابله پرداخت.

اکنون که این موقعیت جهت رویایی فرهنگی با دشمنان ادیان به ویژه اسلام به دست خود مستکبرین فراهم شده، عدم استفاده‌ی صحیح از آن خالی کردن صحنه به نفع دشمنان است. حتی اگر امکان تاسیس شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برای بخش خصوصی فراهم می‌شد، قطعا شاهد ظهور و حضور استعداد‌های بی بدیل در عالم هنر و رسانه جهت مقابله با صف آرایی بیگانگان بودیم. راه اندازی چنین شبکه‌هایی (صرف نظر از هزینه ها) از سویی هم باعث شکوفایی استعداد‌های نهفته است و هم از جهتی دیگر باعث ایجاد شغل و جذب منابع انسانی است؛ کما اینکه امروزه با گسترش دسترسی به شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از افراد توانسته اند هنر‌های خود را به معرض نمایش بگذارند.

چرا این هنر‌ها در راستای مقابله با صف مستکبرین به کار گرفته نشوند؟ وقتی به هنر کاربران در فضای مجازی احترام گذاشته شود و بستری آماده و مهیا گردد تا افراد مختلف بتوانند به اشکال مختلف، اما با هدفی مشترک (مقابله با دشمنان اسلام) در بستر فضای مجازی فراهم شود، قطعا ناظر و شاهد تبلور و تجلی ابعاد تازه تری از وحدت بین مسلمین خواهیم بود. البته نباید فراموش کرد ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای در جوامع اسلامی نیز جزء لازمه‌های حضور در چنین جبهه‌ای است. نیل به این هدف از طریق آموزش از طریق خانواده ها، رسانه‌های گروهی و دستگاه آموزشی کشور محقق خواهد شد.

وحدت اسلامی جنبه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... دارد که امروزه می‌توان همبستگی در بستر فضای مجازی را جزئی از آن قلمداد کرد.

انتهای پیام/۱۳۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار