نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان:

اسلام دین عزت، کرامت و وحدت است

ماموستا «رستمی» با بیان اینکه دین اسلام دین عزت، کرامت، وحدت، مودت و رحمت است، گفت: همبستگی شیعه و سنی باعث اخوت و برداری میان این دو اقوام و درک حقایق مسلمانان می‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ - 30September 2023

اسلام دین عزت، کرامت و وحدت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایق رستمی» نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک هفته وحدت با اشاره به اینکه هفته وحدت یک مسئله بسیار مهم میان اهل سنت و شیعه است، اظهار داشت: وحدت سر لوحه محبت، رحمت، مودت، اخوت و برادری بوده و نه تنها میان اهل شیعه و سنی بلکه در جهان اسلام یک اصل بوده که منجر به اتحاد میان همه مسلمانان جهان است.   

وی کردستان را مرکز وحدت و اتحاد، علم، عرفان و معنویت توصیف کرد و افزود: مسلمانان شیعه و سنی در این استان با اتحاد، همبستگی و یکدلی در کنار هم زندگی می کنند.

ماموستا رستمی بیان کرد: دشمنان می‌دانند بزرگترین اهداف دین مبارک اسلام وحدت، اخوت، برادری، اعتدال و میانه‌روی است نه تفریق و افراق، در آیه شریفه قرآن خطاب به همه مسلمانان نیز آمده که امت رسول‌الله، امت میانه‌رو است و این نشان می‌دهد دین اسلام دین عزت، کرامت، وحدت، مودت و رحمت است.   

وی با بیان اینکه «هفته وحدت» یک مسئله بسیار مهم برای دشمنان دین مبارک اسلام است، تصریح کرد: دشمنان اسلام از روزی که دنیای اسلام یکپارچه شود، می‌ترسند و با ایجاد اختلاف و راه‌انداختن جنگ مذهبی در تلاش‌اند که بتوانند به راحتی مباحث اسلامی و ثروت‌های عظیم را چپاول و غارت کنند. 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هفته وحدت و ماه ربیع‌الاول را ماه عظمت و یک مسئله مهم برای وحدت جهان اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: نامگذاری دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول پیام بزرگی برای همه انسان‌هاست چراکه قرآن کریم همه را به سوی وحدت دعوت کرده و یقیقاً روزی می‌رسد که جهان اسلام یکپارچه می‌شود.       

وی به اهمیت وحدت اهل شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: دشمنان همیشه به دنبال تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی هستند چراکه می‌خواهند اتحاد و همدلی آنها گسیخته شود، بنابراین مسلمانان باید در جهت حفظ وحدت بیش از گذشته، انگیزه داشته باشند.

ماموستا رستمی به وظیفه علمای اهل سنت و تشیع در حفظ وحدت اسلامی در شرایط فعلی جامعه پرداخت و عنوان کرد: قرآن کریم فرموده که عالمان نگهبانان دین پروردگار هستند، علما باید مانند یک نگهبان برای حفظ دین پروردگار و حافظ دین و برنامه خداوند باشد، در طول تاریخ علما نقش اساسی داشته و همه مردم را به وحدت، اتحاد، اخوت و برداری دعوت کرده است.  

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیمان رسول الله(ص) صلح میان تمام قبایل است، یادآور شد: توسعه و عمران یکی دیگر از گام‌های پیامبر اکرم (ص) است چراکه دین مبارک اسلام برای توسعه آمده است لذا همبستگی شیعه و سنی باعث اخوت و برداری میان این دو اقوام و درک حقایق مسلمانان می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار