نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

باید دلاوری‌های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین و بازگو شود

ماموستا «رستمی» با بیان اینکه باید دلاوری‌های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین و بازگو شود، گفت: باید از والدین شهدا و ایثارگران که فرزندان خود را برای دفاع دفاع از کرامت، ناموس و حیثیت کشور روانه جنگ کردند، تجلیل شود.
کد خبر: ۶۱۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ - 10September 2023

باید دلاوری‌های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین و بازگو شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایق رستمی» نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج در شورای هماهنگی هفته دفاع مقدس در کردستان اظهار داشت: در دوران جنگ و دفاع مقدس مردم بسیاری از روستاها آواره شدند و در جنگ نقش مهمی داشتند بنابراین باید برنامه‌های دفاع مقدس در سطح روستاها نیز برگزار شود.

وی افزود: شروع جنگ و تعدی دشمن از مرزها و روستاها آغاز شد، باید سراغ پیرمردان و پیرزنانی که در دوران دفاع مقدس پای کار و از نیروها پشتیبانی و خاطرات آن زمان را به یاد دارند، برویم تا ناگفته‌ها را بازگو کنند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه باید دلاوری‌های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین و بازگو شود، گفت: باید از والدین شهدا و ایثارگران که فرزندان خود را برای دفاع دفاع از کرامت، ناموس و حیثیت کشور روانه جنگ کردند، تجلیل شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: نباید نقش روحانیت در جبهه‌های جنگ نادیده گرفته شود چراکه علما با رهنمودها و هدایت‌های خود، جوانان را به حضور در جبهه‌ها، حراست از کشور و تشویق شهادت دعوت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه علما در طول تاریخ سنت نبوی، پیام وحدت، اتحاد و قرآن و دفاع از امنیت را به جامعه بازگو کرده‌اند، خاطرنشان کرد: کردستان ۵۴ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده که باید برای خون شهدا و خانواده‌های آنان ارزش قائل شویم.

ماموستا رستمی افزود: روحانیت و علما از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین نهادهایی هستند که در زندگی اجتماعی و سیاسی مردم نقش بی‌بدیلی داشته و با راهنمایی مردم را به سوی جهاد و دفاع از کشور فرخواندند و همواره در شرایط سخت در کنار مردم بودند.

وی با بیان اینکه جنگ تمام نشده و ادامه دارد، ابراز داشت: خدمت به مردم، حمایت از تولید، توسعه، رفع بیکاری و اشتغال جوانان جهاد تبیین است و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توسعه در سایه امنیت امکان‌پذیر است، گفت: دشمن در کمین است که امنیت مردم را نابود کند بنابراین ما باید از این امنیت که با خون هزاران شهید به دست آمده است محافظت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار