رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد؛

چاپ هزار و ۹۱۰ کتاب دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ سرو از بهترین ناشران دفاع مقدس است

سردار بایرامی به موفقیت‌های انتشارات سرو اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته، در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، هزار و ۹۱۰ عنوان کتاب را منتشر کردیم.
کد خبر: ۶۲۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ - 01October 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، صبح امروز (یک‌شنبه) در آیین رونمایی از کتاب «ضلع یکم» روایت‌گر تاریخ شفاهی رزمندگان ژاندارمری در دوران دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که اگر حادثه دفاع مقدس را روایت نکنیم، دشمن آن را هر آن‌گونه که می‌خواهد روایت می‌کند، اظهار داشت: دشمن در هفته دفاع مقدس امسال، هجمه‌ای را در زمینه «آغازکننده جنگ» ایجاد کرد، این در حالی است که در دهه ۷۰ نیز چنین شبهه‌ای بیان شده و در رابطه با آن پاسخ‌هایی نیز داده شده بود؛ لذا امسال دوباره دشمن آتش این شبهه را روشن کرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان این‌که دشمن در این زمینه بسیار ناشیانه و مبتدی عمل کرد، گفت: دشمن حرف‌های بی‌اساس را با هم متصل کرده و چند عنصر روشنفکر مأب را هم پیدا می‌کند و با استفاده از برخی تریبون‌ها که بعضا نیز تریبون‌های مقدسی هستند، حماسه بی‌نظیر ملت ایران را دچار شبهه می‌کند.

سردار بایرامی با اشاره به این‌که برخی مردم خصوصاً جوانان شاید مطالعات عمیق نسبت به دفاع مقدس نداشته و این روایت‌ها و شبهه‌های دشمن در جا‌های دیگر نیز مطرح می‌شود، بیان داشت: امروز اگر کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان ژاندارمری در دوران دفاع مقدس تولید می‌شود، در واقع در راستای خدمت به روایت درست حماسه ماندگار دفاع مقدس است.

وی گزارش‌های اولیه ژاندارمری نسبت به تجاوز‌های مرزی رژیم بعث عراق به خاک ایران، قبل از آغاز جنگ تحمیلی را اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی عنوان و خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها بسیار مستند هستند که به حرکت دیپلماتیک وزارت امور خارجه وقت در سطح سازمان ملل متحد تبدیل شد؛ لذا این روایت‌ها بسیار ارزشمند هستند، تا جایی که می‌توان آن‌ها را پاسخ‌دهنده نیاز علمی جامعه ما دانست.

سردار بایرامی تأکید کرد: به‌همت دست‌اندرکاران موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امروز انتشارات سرو یکی از بهترین انتشارات‌های کشور در حوزه دفاع مقدس است که تولیدات آن، تولیدات به‌روز و عمیق هستند و این انتشارات با نگاهی عمیق‌تر به موضوعات می‌پردازد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان این‌که ما در سال گذشته، در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، هزار و ۹۱۰ عنوان کتاب را منتشر کردیم، تصریح کرد: این کتاب‌های منتشر شده مربوط به ۳۱ استان و ناشرین ما و دیگر افراد و سازمان‌هایی است که به ما کمک کردند.

وی با اشاره به این‌که تمامی این کتاب‌ها صرفاً توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تولید نشده است، گفت: بسیاری از پیشکسوتان دفاع مقدس به‌صورت خودنوشت مطالب و خاطرات خود را نگاشتند که تبدیل به مطالب خوبی شد و اگر همه پیشکسوتان نیز اقدام به نوشتن کتاب کند، باز هم جای کار وجود دارد.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار