مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران:

عمل به دستورات خدا نیازمند الگوست و بهترین الگو پیامبر (ص) است

کبیریان با بیان اینکه خدا برای رسیدن بندگان به کمال دستوراتی داده است، گفت: عمل به این دستورات نیازمند الگوست و بهترین الگوی بشر برای رسیدن به کمال آقا رسول‌الله (ص) است.
کد خبر: ۶۲۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ - 04October 2023

عمل به دستورات خدا نیازمند الگوست و بهترین الگو پیامبر (ص) استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمد‌حسین کبیریان» مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران در گفت‌وگویی درخصوص ضرورت شناخت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه‌وآله و بزرگداشت روز میلاد آن حضرت، اظهار داشت: برگزاری مراسم ولادت پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله، به منظور معرفی و شناساندن هر چه بهتر آن حضرت به عنوان الگوی جامع، یکی از ضروریات جامعه امروز است. در حقیقت جشن ولادت پیامبر اکرم صل‌الله‌علیه‌وآله فرصت مناسبی برای درس گرفتن است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران بیان کرد: خداوند جهت رسیدن به کمال برای بندگان خود، دستورات و تکالیفی قرار داده است. البته صرف دستور بدون ارائه الگوی رفتاری، نمی‌تواند مسیر کمال را ترسیم کند از طرفی فرشتگان کمالات فراوانی دارند، اما، چون از جنس بشر نیستند، نمی‌توانند الگوی مناسبی برای انسان باشند؛ بنابراین خداوند متعال از جنس بشر برای ما الگویی قرار داد که نیاز‌هایی همانند آن‌ها داشته باشد تا انسان‌ها با الگوبرداری از این فرد برگزیده بتوانند مسیر کمال را طی کنند.

کبیریان تصریح کرد: از کلام خداوند که می‌فرماید: «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللهِ اُسوَة حَسَنَةٌ مسلّماً» برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی است. (آیه ۲۱ سوره «احزاب)، چنین برمی‌آید که الگو بودن پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله منحصر به بعد خاصی نیست، بلکه ایشان در تمامی ابعاد زندگی الگو و اسوه هستند.

وی با بیان اینکه راه رسیدن به کمال اقتدا کردن به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله است، گفت: این اقتدا کردن باید در همه ابعاد چه در بعد فردی و اخلاقی، چه در بعد عبودیت و بندگی، چه در بعد اجتماعی و ارتباط با مردم و سختی مبارزه با افکار جاهلی و حتی در جنگ اقتصادی (مانند تحریم‌های شعب ابی‌طالب) باشد.

کبیریان به دوران زندگی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله اشاره کرد و افزود: آنقدر روزگار بر پیامبر سخت گذشت که ایشان فرمودند: «مَا أُوذِی نَبِی مِثْلَ مَا أُوذِیتُ» هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد. (بحارالانوار مجلسی، ج۳۹، ص۵۶). اذیت شدن پیامبر اکرم نه فقط به جهت آزار رساندن مخالفان بود، بلکه بخاطر دلسوزی ایشان نسبت به امت بود. سختی همراه کردن افراد و روشنگری امت تا حدی که بتوانند در ناملایمات، دچار یأس نشوند و دوش به دوش پیامبر اسلام صلی الله‌علیه‌وآله حرکت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران در خاتمه، با بیان اینکه پیامبر اسوه حسنه برای کسی است که طالب کمال است، گفت: وظیفه ما علاوه بر آموختن دستورات خدا این است که رسول گرامی اسلام را به عنوان الگوی عملی بشناسیم و به جوانان بهتر بشناسانیم؛ بنابراین یکی از ضروریات زندگی همه انسان‌ها به ویژه نسل جوان، شناخت کامل پیامبر اکرم صل‌الله‌علیه‌وآله و الگوگیری از ایشان است. برگزاری مراسم ولادت رسول گرامی اسلام بستر مناسبی برای این امر خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها