در پاسخ به دفاع‌پرس مطرح شد؛

سخنگوی شورای نگهبان: مصوبات اخیر مجلس در خصوص نهاد وکالت خلاف شرع و قانون اساسی شناخته نشد

«طحان نظیف» پیرامون تلقی کسب و کار نسبت به حرفه وکالت و مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به این مصوبه نظرات متعددی وجود داشت، اما جمع بندی اعضای شورا این نبود که این مصوبه مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
کد خبر: ۶۲۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ - 07October 2023

سخنگوی شورای نگهبان: مصوبات اخیر مجلس در خصوص نهاد وکالت خلاف شرع و قانون اساسی شناخته نشدبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (شنبه) در پاسخ سوال به خبرنگار دفاع‌پرس مبنی بر تلقی کسب و کار نسبت به حرفه وکالت و مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نسبت به این مصوبه نظرات متعددی وجود داشت، اما جمع بندی اعضای شورا این نبود که این مصوبه مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف گفت: اختیارات دستگاه‌ها از طریق قوانین و مقررات باقی است و طبق این مصوبه مجلس صرفا مجوز‌ها از درگاه ملی مجوز‌ها صادر خواهد شد که این موضوع در نهایت مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: موضوعاتی که در خصوص کسب و کار تلقی کردن وکالت در قوانین سابق مورد اشاره قرار گرفته است در مصوبات اخیر مجلس بیشتر مباحث شکلی مطرح بوده است.

انتهای پیام/ ۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار