در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: خودجوش بودن «طوفان الاقصی»؛ واقعیت تاریخی غیرقابل انکار

مالکی گفت: نکته‌ای که امام خامنه‌ای به خوبی به آن اشاره کرده‌اند مربوط به «خودجوش بودن» اقدام اخیر حماس بود. این یک واقعیت تاریخی است که از زبان ایشان بیان شده و باید این واقعیت تاریخی را پذیرفت و درباره آن تفکر کرد.
کد خبر: ۶۲۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۹ - 11October 2023

خودجوش بودن «طوفان الاقصی»؛ واقعیت تاریخی غیرقابل انکار به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، امام خامنه‌ای روز گذشته (سه‌شنبه ۱۸ مهر) در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح فرمودند: «ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‎بوسیم؛ اما آن‌ها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند.»

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‎پرس، در این باره اظهار داشت: مظلومیت فلسطین و جنایتی که صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان انجام داده‌اند مربوط به امسال نیست بلکه سال‌های سال است جنایاتشان را ادامه می‌دهند و شرایط بسیار سختی را برای مردم فلسطین به وجود آورده‌اند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با جنایات و ظلمی که علیه مردم فلسطین روا داشته احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار کرده است و در واقع بیشترین آسیب هم متوجه حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی شده که طرفداران بسیاری را دارند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نکته‌ای که مقام معظم رهبری به خوبی به آن اشاره کرده‌اند مربوط به «خودجوش بودن» اقدام اخیر حماس بود. این یک واقعیت تاریخی است که از زبان مقام معظم رهبری بیان شده و باید این واقعیت تاریخی را پذیرفت و درباره آن تفکر کرد.

مالکی با باین اینکه رژیم صهیونیستی امروز نتیجه ظلم و ستمی را که به مردم مظلوم فلسطین روا داشته است می‌بیند، گفت: طبیعی است نباید در برابر ظلم و ستم سکوت کرد و باید در برابر ظالم ایستاد و این یک واقعیت انکارناپذیر است و حتی قرآن ما را به انجاش توصیه کرده است. مردم فلسطین برای اینکه امروز پاسخ دندان‌شکنی به صهیونیست‌های نژادپرست بدهند سال‌های سال برنامه‌ریزی و خود را تجهیز کرده‌اند و در نتیجه موفق شده‌اند سلاح‌هایی بسازند که دنیا را حیرت‌زده کنند؛ همه اینها محصول خودباوری و ایمان مقاومت فلسطین است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی آنقدر از قدرت مقاومت حیرت‌زده شده که برای جبران آن دست به بمباران وحشیانه نوار غزه می‌زند و کودک و نوجوان، زن و مرد، پیر و جوان، نظامی و غیرنظامی نمی‌شناسد و همه را بمباران می‌کند و باید جامعه جهانی این جنایت را در کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی به ثبت برساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی به وضعیتی دچار شده که هر حمله‌ای می‌کند کمتر از 24 ساعت پاسخ آن را از مقاومت فلسطین دریافت می‌کند و این حملات رژیم صهیونیستی را عاجز و درمانده کرده است. عملیاتی که حماس انجام داد در هیچ‌یک از معادلات جنگی یافت نمی‌شود و به همین دلیل است که رژیم صهیونیستی و رهبران غرب غافل‌گیر شده‌اند.

مالکی گفت: بعد از عملیات اخیر انتظار می‌رود کشورهای عربی که در پی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند به خود بیایند و منطقی رفتار کنند و نیز عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به کل رها و مذاکراتشان را لغو کنند و این را مدنظر داشته باشند که رابطه با رژیم صهیونیستی هیچ نفعی برای آنها ندارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها