در کنگره ملی شهدای استان همدان مطرح شد؛

فرمانده انتظامی کل کشور: امام، امت و مکتب رمز پیروزی رزمندگان/ شهدا اجازه ندادند توطئه تجزیه ایران محقق شود

سردار «رادان» گفت: سه بال امام، امت و مکتب باعث می‌شود که رزمندگان در زمان تحریم همه سختی‌ها و خاکریز‌های مشقت را رد می‌کنند و به فتح‌الفتوح می‌رسند.
کد خبر: ۶۲۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ - 10October 2023

سردار رادان: سه بال امام، امت و مکتب رمز پیروزی رزمندگان / شهدا اجازه ندادند توطئه تجزیه ایران محقق شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار «احمد رادان» فرمانده انتظامی کل کشور در سومین شب از اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان اظهار داشت: همدان و استان همدان در آغازین روزهای انقلاب توانست به سبب مجاهدت‌هاش در کشور به صورت شاخص شناخته شود، هیچ وقت ذهن‌ها فراموش نمی‌کند اولین فرمانده عملیاتی دفاع انقلاب اسلامی همدان را که در کسوت یک زن به نام خانم دباغ بروز و ظهور کرد و از همان اول معرفی کرد که زنان اسلامی، زنان مجاهد و زنانی که دل به خط امام می‌بندند، نه تنها حجابشان محدودیت نیست بلکه می‌توانند حتی در کسوت یک فرمانده عالی نقش‌آفرینی و حماسه آفرینی کنند.

سردار رادان افزود: همدانی که حبیب پیدا می‌کند و حاج حسین همدانی، حبیب نه تنها همدان؛ بلکه حبیب ایران می‌شود. حسینی که نقش آفرینی‌اش در شرق، غرب و جنوب کشور و حتی در دفاع از حرم آنچنان بروز و ظهورمی‌کند که به عنوان یک فرمانده نابغه طراحی جنگ‌های چریکی نامگذاری می‌شود، حسینی که در هر زمان همدان با خنده ملیح بر روی لبش میهمانت می‌کرد، همدان حبیب پرور است.

فرمانده انتظامی کل کشور ادامه داد: همدانی که شهید قهاری را در درون خود پرورش می‌دهد، قهاری که مبارزی می‌شود از نوع مبارزینی که هم تسلط در جنگ‌های چریکی و هم تسلط در جنگ‌های کلاسیک و سر به زیر بودن و مظلومیتش وقتی به کنارش میرفتی تو را به ادب در کنار خود میهمان می‌کرد.

*همدانی‌ها نخبه پرور شهید هستند

وی با بیان اینکه همدانی‌ها نخبه‌پرور شهید هستند، گفت: همدان نه تنها خورشیدهایی از سپاه پاسداران را اینگونه به نمایش می‌گذارد بلکه در ارتش جمهوری اسلامی هم می‌درخشد، شهید نوژه، شهید دودانگه، شهید شاه‌حسینی و امیر کهنه سرباز جوادی از جمله رزمندگان ارتش هستند.

سردار رادان به رشادت‌های شهید عروجعلی شکری، در مقابله با ضدانقلاب پرداخت و گفت: دشمن در سال ۱۳۶۱، رفتار داعش‌گونه خودش را به نمایش گذاشت و ضد انقلاب اعم از کومله و دموکرات به بدترین شکل ممکن این شهید بزرگوار را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: همدانی که شهید آریافر را در دل خود پرورش می‌دهد، آریافر که در زمان عملیات آنگونه آرامش داشت و آنگونه عملیات میکرد که گویی اصلا عملیاتی نبود. شهید ابوالفتحی را درون خودش پرورش و رشد می‌دهد، ابوالفتحی که در منطقه‌های مختلفی که خدمت می‌کند یادگاری‌های فراوان از رشادت و البته ادب از خودش به نمایش و یادگار می گذارد.

فرمانده انتظامی کل کشور خطاب به حضار گفت: رمز و راز این آدم‌ها چیست، رمز و راز حبیب کشور ما چه است، رمز و راز سعید قهاری چیست، رمز و راز آریایی‌فرها و خرم رودی‌ها چه است؟ چرا و به چه دلیل این افراد می‌توانند حبیب و دلربا باشند و می‌توانند در مقابل مردم آنگونه خاضع باشند اما در برابر دشمن استوار و نیکوسرشت باشند؛ رمز و رازش چه است؟

 وی ادامه داد: رمز و راز یک مجاهد فی سبیل‌الله چه است؟ چرا ما می‌گوییم مجاهد فی سلیل‌الله، اگر فقط مجاهدت در مقاتلت بود اصلا رمز و رازی نبود. ببینید چقدر قشنگ می‌شود در مکتب اسلام و قرآن، رمز و رازها را به هم نزدیک کرد.

سردار رادان با بیان اینکه سه بال در زمان انقلاب شکل می‌گیرد که در کنار هم و برای هم رمز و رازهای مجاهدت‌ها، ایثارها، شهادت‌ها، گذشت‌ها و خاطره ‌شدن‌ها را به ارمغان می‌آورند، گفت: اولین بال آن امامت است، اگر رمز و راز بال امامت را کسب نکنید بدون امام مسیر را گم می‌کنید؛ پس بال امامت، ضلع امامت راهگشا ترین مسیر  است. اما آیا کافی است؟ خیر زیرا امام تنها، امامی که کسی نداشته باشد در کربلا او را به شهادت می‌رسانند.

وی با بیان اینکه بال دوم امت است، افزود: امتی که دل به امام خودش می‌دهد و به جز او نه فکری می‌کند نه تصمیمی ‌می‌گیرد، بال سوم هم مکتب است.

فرمانده انتظامی کل کشور ادامه داد: مگر می‌شود امامی باشد، امتی باشد اما مکتبش نباشد، آن مکتب را، امام ما مکتب اباعبدالله الحسین معرفی می‌کند؛ یعنی مکتب ایثار، مکتب شهادت، مکتب زیر بار ظلم نرفتن، مکتب ایثار کردن در حدی که حتی اجازه اینکه کسی از تو سبقت بگیرد را ندهد. همین ‌می‌شود که رزمنده‌ها برای رد شدن از میدان مین از هم سبقت می‌گرفتند و دلیلش این است که مکتب اباعبدالله الحسین (ع) راه و رسم ایثار را یاد می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سه بال امام، امت و مکتب باعث می‌شود که رزمندگان در زمان تحریم‌ همه سختی‌ها و خاکریزهای مشقت را رد می‌کنند و به فتح‌الفتوح می‌رسند. برای این است که این رزمنده امامش را استاد می‌دانست و استاد محور بود، نکته جالب که این امتی که خود استاد دارد و امام دارد در مقامی خودش استاد می‌شود، حبیب شما، حبیب ما حبیب مردم ایران خود استاد می‌شود.

سردار رادان عنوان کرد: شهید سعید قهاری‌سعید، شهید نوژه، شهید آریایی‌فر، شهید شکری و همه اینها از کوچک و بزرگ، خود استاد هم می‌شوند. اما در زمان استادی هیچ وقت فراموش نمی‌کنند که باید استاد محور باشند؛ یعنی پشت سر امامشان قرار بگیرند در کنار امام‌خودشان بتواند یاری مکتب خودشان را بکنند. این فرق است بین کسی که دلداده‌ اباعبدالله می‌شود با کسی که دلداده ظلم و ستم است.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ‌ها حتما دو طرف است، یکی بهشت نصیبش می‌شود و یکی بخاطر اینکه هیچ ندارد جهنم نصیبش می‌شود، این فرق است بین کسی که مکتب، امام داد و خود امت است با کسی که ندارد.

فرمانده انتظامی کل کشور تصریح کرد: ایرانی که یک روزی می‌خواستند خوزستان و کردستانش را بگیرند و آن را تجریه کنند به برکت خون شهدا، امروز آنقدر قوی شده که در منطقه تعیین کننده است و می‌توانند از آن الگو بگیرند.

وی ادامه داد: چگونه می‌شود سوریه که ۸۰ درصد خاکش در اختیار داعشی‌ها مسلح قرار گرفته پیروز شود؟ برای اینکه الگو می‌گیرد از کسی که در مکتب اباعبدالله حول امامش امت بوده است. حاج حسین همدانی در آنجا با تشکیل بسیج می‌تواند ۸۰ درصد خاک سوریه را پس بگیرد. یعنی اینکه انقلاب اسلامی ما با خون شهدا، صبوری خانواده شهدا و استقامت مردم می‌تواند الگو شود.

سردار رادان خاطرنشان کرد: این امت اقتدار آفرین می‌شود، می‌تواند امریکایی‌های تا دندان مسلح را در دریای همیشه فارس به گونه‌ای اسارت بگیرید که التماس کنند، هیمنه‌ها یکی پس از دیگری شکسته می‌شود، اقتدار پوشالی سرنگون و اقتداری که امام و مکتب دارد همچنان تجلی پیدا می‌کند این اثر وجودی شهدا، انقلاب و رهبر ما است. 

*باید مکتب اباعبدالله را سرلوحه خودمان قرار دهیم

وی توضیح داد: هشت هزار شهید استان همدان نشان از این دارد که این افراد رفتند جان دادند تا ما مستقل و مقتدر باشیم، اگر راه و رسم آن شهدا را امروز در آیین خودمان قرار ندهیم فردای قیامت در نزد شهدا شرمنده هستیم، راه شهدا این است که امام زمانمان را بشناسیم، امت امام زمان زمانمان شویم و مکتب اباعبدالله را همچنان سرلوحه خودمان قرار دهیم. 

فرمانده انتظامی کل کشور یادی از شهید سلیمانی کرد و گفت: یادتان است شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت مردم جمهوری اسلامی ایران، خیمه است؛ چرا حاج قاسم این را می‌گویند؟ برای این است که می‌داند امامت، امت و مکتب خیمه ساز و خیمه نگه دار است.

وی متذکر شد: اگر امامت، امت و مکتبی نداشته باشیم فقط بال و پر در عالم حسرت زدیم و هیچ فیضی در آخرت نداریم، ما مستحضر به شهدا هستیم؛ باید راه و رسم شهدا را یاد بگیریم و آن را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار