در جلسه شورای عالی جمعیت هلال‌احمر مطرح شد؛

تداوم خدمات بشردوستانه به مردم زلزله‌زده افغانستان/ ادامه رایزنی‌ها برای کمک به مردم غزه

در جلسه شورای عالی جمعیت هلال‌احمر بر تداوم ارائه خدمات بشردوستانه به مردم زلزله‌زده افغانستان و ادامه رایزنی‌ها برای کمک به مردم آسیب‌دیده غزه تاکید شد.
کد خبر: ۶۲۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ - 17October 2023

تداوم خدمات بشردوستانه به مردم زلزله‌زده افغانستان/ ادامه رایزنی‌ها برای کمک به مردم غزهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای عالی هلال احمر، در ساختمان صلح جمعیت هلال‌احمر با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر و اعضای شورای عالی جمعیت، برگزار شد.

در بخشی از این جلسه، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به مهم‌ترین اقدامات و عملکرد هلال‌احمر در تابستان ۱۴۰۲، به تشریح خدمات این جمعیت در مراسم پیاده‌روی اربعین و طرح هم‌سفران خورشید پرداخت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه گفت: در طرح هم‌سفران خورشید که در دهه پایانی ماه صفر و برای ارائه خدمات بشردوستانه و امدادی به زائران پیاده امام رضا (ع) اجرا شد، ۵ هزار عضو سازمان جوانان مشارکت داشتند که عملکرد آن‌ها رضایت‌مندی قابل قبولی میان زائران داشت.

وی همچنین گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای کمک به مردم آسیب‌دیده در غزه و مکاتبات انجام شده با سازمان‌ها و نهاد‌های بشردوستانه بین‌المللی در همین راستا ارائه و تاکید کرد: تلاش‌ها و رایزنی‌ها در هلال‌احمر برای کمک بشردوستانه و درمانی به مردم مظلوم و آسیب‌دیده غزه در درگیری‌های جاری در فلسطین ادامه دارد.

کولیوند در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان افغانستان نیز ارائه کرد و از ارسال دومین محموله کمک‌های بشردوستانه به افغانستان خبر داد. ارائه گزارش اقدامات و عملکرد سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در تابستان و بازسازی اردوگاه شهرستان بندرانزلی و همچنین بررسی وضعیت چهار موقوفه استان کرمان از دیگر مباحث و موضوعات مطرح شده در جلسه شورای عالی هلال‌احمر بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها