قدیری ابیانه در واکاوی نامه دوم رهبری به جوانان اروپایی گفت:

افکار عمومی باید از چنبره تصویرسازی معوج از اسلام در رسانه ها رها شود

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به نامه رهبری به جوانان اروپایی، اظهار داشت: باید افکار عمومی را از چنبره بازنمایی و تصویرسازی معوج از اسلام در رسانه‌ها و زبان سیاست‌مداران رهانید و بی‌واسطه به منبع رساند.
کد خبر: ۶۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ - 15December 2015

افکار عمومی باید از چنبره تصویرسازی معوج از اسلام در رسانه ها رها شود

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک و سفیر سابق کشورمان در استرالیا و مکزیک در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در تحلیل نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی گفت: مطالبی که رهبر انقلاب در نامه خود بر آن تاکید کردند نشان دهنده شناخت عمیق از ذهنیت جوانان غربی و سوالاتی که در اذهان آنان نسبت به وضعیت کشورهای خودشان و جهان مطرح میشود بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در نامه خود مطالبی را مورد اشاره و تاکید قرار میدهند که مخاطب را به فکر و تامل وامیدارد. در حقیقت با طرح سوال، دریچه هایی را به روی آنها باز میکنند و راه یافتن پاسخ صحیح را برای این جوانان که تشنه و جویای حقیقت هستند؛ هموار می کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد:این نامه در ادامه نامه ابتدایی است و به مثابه معبری است تا تمامی نیروها، سازمانها و تشکلهایی که توانایی فعالیت بینالمللی دارند از این فرصت استفاده کنند و زمینه را برای مخاطبینی که بذر ناخالص در ضمیر وجودشان ریخته شده و به اشتباه اسلام را به آنها شناسانده شده استفاده کنند و اسلام ناب محمدی را به همگان بشناسند.

سفیر سابق کشورمان در استرالیا و مکزیک اظهار داشت: تمامی نهادها و اسلام شناسها باید تلاش کنند خوراک فکری و اطلاعات لازم را در اختیار مخاطبین قرار دهند تا آنهایی که جویای اسلام حقیقی هستند؛ به راحتی به منابع اصلی دسترسی پیدا کنند. وقتی معظم له، جوانان غربی را به مطالعه قرآن دعوت میکنند باید این کتاب آسمانی به زبانهای مختلف در دسترس آنان قرار گیرد و نامه ایشان به ضمیمه لینک اینترنتی قرآن برای مخاطبین ارسال شود.

قدیری ابیانه تاکید کرد: صدها میلیون نفر که خواهان شناختن اسلام ناب در غرب هستند باید شناسایی شود و این قرآن به آنها منتقل شود. در کشور خودمان حتی یک مادری که کودک شیر خوار دارد از طریق اینترنت می تواند خانه خود را به پایگاهی برای تبلیغ جهان اسلام تبدیل کند.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: اسلام امروز وارد رقابتهای گفتمانی شده و دیر یا زود امید به برتری یافتن دارد. امروز به دلایل متفاوتی گوش جهان نسبت به اسلام حساس شده است، هر چند که پرده این گوش در مواردی با اسلامهراسی خراشیده شده و آلوده به پیشداوری و نفرتپراکنی شده است.

وی ادامه داد: پیام رهبری از یک سو ادای وظیفه یک فقیه در صیانت از اسلام بود و از سوی دیگر نمونه بارزی از تبدیل تهدید به فرصت بود. باید باور داشت که به هر میزان مراجعه مستقیم به قرآن زیادتر شود، فرصتهای گشودهتری مهیا شده و افراد بیشتری محتمل است به اسلام تشرف یابند پس ضروریترین اقدام همین بود که در نامه رهبری بیان و پیگیری شد؛ باید افکار عمومی را از چنبره بازنمایی و تصویرسازی معوج از اسلام در رسانهها و زبان سیاستمداران رهانید و بیواسطه به منبع رساند.

قدیری ابیانه درباره اشاره نامه رهبری به جوانان اروپایی گفت: اینکه چرا ایشان جوانان را به عنوان جامعه هدف خود قرار دادند به گمان بنده از شیوه تربیتی رسولالله(ص) اخذ شده است. ایشان نیز وقتی میخواستند به اسلام دعوت کنند کدام قشر را در «کانون» توجه خود قرار دادند؟ درست است که تمامی مردم در دامنه هدایت ایشان قرار گرفتند ولی قشری که جدیتر از دیگران به دعوت رسولالله(ص) لبیک گفت، پای کار آمد و هزینه داد، قشر جوان بود ولو اینکه در میانسالان و کهنسالان نیز از همان ابتدا کسانی بودند که لبیک گفتند ولی قشر جوان به دلیل دورافتادگی کمتر از فطرت، امکان هدایت بیشتری دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار