کارگردان فیلم «شریف» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«شریف» در ژانر دفاع مقدس است/ این فیلم کاملا بومی‌گرایی است

علیزاده‌فرد با تاکید براینکه فیلم کوتاه «شریف» در ژانر دفاع مقدس ساخته شده است، گفت: این فیلم کاملا بومی‌گرایی است.
کد خبر: ۶۲۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۹ - 20October 2023

«محمد علیزاده‌فرد» کارگردان فیلم «شریف» راه‌یافته به بخش داستانی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اظهار داشت: شخصا مدت‌هاست جشنواره فیلم کوتاه تهران را دنبال می‌کنم و مخاطب آن هستم اما امسال اولین تجربه حضور در جشنواره در جایگاه فیلمساز را دارم.

او که فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده صداوسیما است، گفت؛ اولین‌جایی که من در آن آموزش جدی فیلمسازی دیدم و به‌صورت حرفه‌ای وارد این مسئله شدم، دفتر انجمن سینمای جوانان ایران اصفهان و در اوایل دهه ۸۰ بود.

این فیلمساز کوتاه با بیان اینکه اولین سالی است که در جایگاه فیلمساز در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارم، افزود: البته حدود ۱۰ سالی است که به‌صورت مستمر مخاطب جشنواره فیلم تهران هستم و هرساله در محل کاخ جشنواره حضور پیدا می‌کردیم و واقعأ لذت بخش بود و امسال که شخصا فیلمی در جشنواره داریم، تجربه‌ی متفاوتی است.

علیزاده‌فرد به‌تشریح ویژگی‌های این جشنواره پرداخت و عنوان کرد: اعتبار جشنواره و اینکه تمام فیلمسازان کوتاه سراسر کشور را جمع می‌کند و اینکه مخاطب خاص فیلم کوتاه به جشنواره می‌اید و اثر را می‌بینید و سازنده می‌تواند بازخورد آن را ببیند برای من خیلی جذاب است.

«شریف» در ژانر دفاع مقدس است/ این فیلم کاملا بومی‌گرایی است

او تاکید کرد؛ جشنواره فیلم کوتاه تهران به‌نظرم یکی از تنهاترین جشنواره‌هایی است که در آن تمام رشته‌های فیلمسازی در آن بررسی می‌شوند. یعنی چنین نیست که کاردانی دیده شود. ممکن است فیلمی بازی خوب داشته باشد ما کارگردانی خوب و موفقی صورت نگرفته است.

این فیلمساز کوتاه ادامه داد: اینکه در این جشنواره همانند جشنواره فیلم فجر،‌جوایز در تمام بخش‌ها اهدا می‌شود برای ما یک اتفاق منحصر بفرد است.

علیزاده‌فرد با تاکید براینکه فیلم کوتاه «شریف» در ژانر دفاع مقدس ساخته شده است، گفت: این فیلم کاملا بومی‌گرایی است.

انتهای پیام/ 121

 

نظر شما
پربیننده ها