رئیس‌جمهور ونزوئلا خطاب به مسیحیان جهان؛

مسیحیان جهان باید نسل‌کشی مردم فلسطین را محکوم کنند

مادورو خطاب به مسیحیان این کشور و سراسر جهان گفت: کشتار غزه باید محکوم شود و هر چه سریعتر یک نشست بین‌المللی برای بازگرداندن کشور فلسطین به مردم فلسطین برگزار شود.
کد خبر: ۶۲۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ - 24October 2023

مسیحیان جهان باید نسل‌کشی مردم فلسطین را محکوم کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از راشاتودی، «نیکلاس مادورو» رییس‌جمهور ونزوئلا امروز سه‌شنبه از مسیحیان سراسر جهان خواست تا در برابر نسل‌کشی مردم فلسطین ایستادگی کنند و همچنین خواستار برگزاری یک نشست بین‌المللی و بازگرداندن «سرزمین، استقلال و حاکمیت» به فلسطین شد.

مادورو گفت‌وگویی تلویزیونی دراین‌‍باره گفت: «از برادران و خواهران مسیحی خود در کلیسای کاتولیک، کلیسای ارتدکس - در ونزوئلا و سراسر جهان - می‌خواهم که صدای خود را بلند کرده و نابودی مردم غزه و مردم فلسطی را فریاد بزنند و محکوم کنند.»

وی همچنین افزود: نسل کشی (مردم غزه) باید متوقف شود و هر چه سریعتر یک نشست جهانی برای احیای حقوق مردم فلسطین درباره برقراری صلح، سرزمین، استقلال و کشورشان برگزار شود.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا هفته پیش نیز با اشاره به عملیات غرورآفرین «طوفان الاقصی» از سوی مقاومت فلسطین علیه اشغالگران قدس اعلام کرد: اسرائیل در حال ارتکاب نسل کشی علیه مردم فلسطین است.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس جمهور ونزوئلا در یک سخنرانی تلویزیونی در این باره گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد بیانیه‌ای صادر کرد که ما آن را به دقت خواندیم و هشدار و هشداری بود درباره نسل‌کشی که علیه مردم فلسطین در غزه آغاز شده است. ما در گذشته شاهد قتل عام و جنایات وحشیانه علیه مردم فلسطین بوده ایم. وضعیت کنونی یک نظام آپارتاید جدید علیه فلسطینیان است. ما خواستار آتش بس فوری، احترام به قطعنامه‌های سازمان ملل، احترام به حقوق مردم و آغاز مذاکرات صلح هستیم تا به مردم فلسطین اجازه داده شود به حقوق قانونی خود در استقلال، زمین و صلح برسند.

بنابر گزارش رسانه‌های فلسطینی شمار شهدای تجاوز‌های رژیم صهیونیستی به غزه تا امروز سه‌شنبه به ۵ هزار و ۸۷ نفر، شامل ۲ هزار و ۵۵ کودک و هزار و ۱۱۹ زن رسید. ۱۵ هزار و ۲۷۳ نفر نیز مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار