در مراسم رونمایی از دانشنامه دفاع مقدس یزد مطرح شد؛

رئیس مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع مقدس: دانشنامه واقعیات دفاع مقدس را به سند تبدیل می‌کند/ جنبه تربیتی دفاع مقدس باید حفظ و به نسل آینده منتقل شود

سردار باباخانی با اشاره به ضرورت تدوین دانشنامه‌های استانی دفاع مقدس گفت: دانشنامه واقعیت‌ها را بدون کم و کاستی تبدیل به سند می‌کند و شبهه‌ها را تا حد امکان برطرف می‌سازد.
کد خبر: ۶۲۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ - 24October 2023

رئیس مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع مقدس: دانشنامه واقعیات دفاع مقدس را به سند تبدیل می‌کند/ جنبه تربیتی دفاع مقدس باید حفظ و به نسل آینده منتقل شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی باباخانی» رئیس مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه) در مراسم رونمایی از دانشنامه دفاع مقدس یزد که با حضور امیر «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی را با جوانمردی و سیره علوی  درهم خواهیم شکست و روزی در مسجدالاقصی نماز شکرگزاری اقامه خواهیم کرد.

رئیس مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع مقدس دین اسلام را دین فرهنگ و اخلاق عنوان کرد و افزود: معجزه پیامبر اعظم (ص) کلام و بیان به صورت مکتوب و شفاهی بود که موهبتی الهی محسوب می‌شود تا انسان بتواند مسیر تکامل را بپیماید. آنچه از گذشته به ما ارث رسیده «بیان» بوده و آنچه از ما به ارث می‌رسد نیز «بیان» است.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای عظیم و بی‌پایان می‌تواند همه نیاز‌های انقلاب اسلامی را برای تداوم خود تولید کند. این گنجینه عظیم در اختیار ما قرار دارد که برای همه نسل‌ها هر آنچه نیاز به تداوم مسیر داریم کشف و بهره‌برداری کنیم.

سردار باباخانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ سال را پشت سر گذاشته است و بیانیه گام دوم انقلاب منشوری برای استقرار انقلاب اسلامی در دهه‌های آینده است، گفت: نیازمند یک سوخت پاک و پرانرژی برای تداوم این جریان هستیم که بهترین راه این است که از گنجینه دفاع مقدس همانطور که هست استفاده کنیم و آن را به تصویر بکشیم.

وی دفاع مقدس را دارای ارزش‌ها و داده‌هایی دانست که جنبه تربیتی آن باید حفظ و منتشر شود، بیان کرد: دانشنامه واقعیت‌ها را بدون کم و کاستی تبدیل به سند می‌کند و شبهه‌ها را تا حد امکان برطرف می‌سازد. ما تلاش می‌کنیم سندی برای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه کنیم تا این فرهنگ ناب در اختیار نسل حاضر و آینده قرار گیرد. 

رئیس مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع مقدس گفت: از سال ۱۳۷۲ ایده‌ دایره‌المعارف دفاع مقدس مطرح شد. با فراز و نشیب مراحلی را طی کرد تا سال ۱۳۹۲ نمونه‌ای از دانش‌نامه خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شد که معظم‌له نکاتی را فرمودند و آن نکات مبنایی شد تا کار دائره المعارف علمی و دانش‌نامه استانی به‌صورت متمرکز انجام شود و همه اقشار و مراکز جمعیتی و جغرافیایی کشور در این دانشنامه سهیم باشند؛ چراکه می‌خواستیم نقش استان‌ها دیده شود و از این رو دانش‌نامه استانی ایجاد شد.

سردار باباخانی در پایان با بیان اینکه در دانشنامه دفاع مقدس یک فناوری به دست آمده است، تصریح کرد: در تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس از تجارب همه دانشنامه‌های داخل و خارج استفاده و بخش‌هایی را به شیوه دانشنامه‌های معمول اضافه کردیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها