روایت متفاوت بانوی مبارز فلسطینی

کتاب «خاطرات ام جهاد» روایتی خواندنی همسر یکی از مبارزان برجسته فلسطینی توسط انتشارات ایران منتشر شد.
کد خبر: ۶۲۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ - 29October 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «موسسه انتشاراتی ایران» به‌تازگی کتابی را در حوزه تاریخ شفاهی منتشر کرده به نام «خاطرات ام جهاد» همسر خلیل‌الوزیر مبارز فلسطینی‌ و روایت یک عمر همراهی با ابوجهاد) است. این کتاب ذیل مجموعۀ گفتمان مقاومت این انتشارات منتشر شده و دربردارندۀ زندگی‌نامۀ خودنوشت انتصار الوزیر (ام‌جهاد)، همسر خلیل ابراهیم الوزیر (ابوجهاد) است.

ابوجهادی که در ۱۰ اکتبر ۱۹۳۵ در رملۀ فلسطین به‌دنیا آمد، سیاست‌مدار و تئوریسین نظامی فلسطینی بود و از بنیان‌گذاران جنبش فتح و عضو کمیتۀ مرکزی این سازمان و فرماندۀ العاصفه، شاخۀ نظامی این جنبش، که در نهایت در ۱۶ آوریل ۱۹۸۸ توسط کماندوهای اسرائیلی در تونس به ‌شهادت رسید.

در این کتاب، شرح حال و سفر مبارزاتی خود را با همسر و هم‌رزمش خلیل الوزیر به رشتۀ تحریر درمی‌آورد و در این اثنی داستانی مستند از وقایع و رخدادهای مهم زندگی این شهید، علی‌الخصوص شکل‌گیری و تأسیس جنبش فتح را پیش رو می‌گذارد. این زن که در کنار همسرش یکی از زنان تأثیرگذار در جریان مقاومت به‌حساب می‌آید، از نزدیک شاهد تغییر و تحولات در جریان جنبش ملی فلسطین بود و نامش به‌عنوان اولین عضو زن در تأسیس جنبش فتح مطرح می‌شود که در برهه‌ای نیز به‌طور موقت رهبری نیروهای طوفان را به‌عهده گرفت.

روایت متفاوت بانوی مبارز فلسطینی

خاطرات ام جهاد با ترجمه مهدی فردوسی‌زاده در 312 صفحه و قطع رقعی اروپایی تهیه شده و علاقمندان می‌توانند این کتاب را از طریق سایت انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به نشانی «ketabir.com» تهیه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار