در گردهمایی مداحان سراسر کشور؛

فرمانده کل سپاه: رزمندگان فلسطینی ائتلافی از بزرگترین قدرت‌های نظامی را شکست دادند/ دفاع مقدس انبساطی از عاشورا بود

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس انبساطی از عاشورا بود، گفت: مسلمانان در قلّت می‌جنگند و در قلّت پیروز می‌شوند، این سنت الهی است که مؤمنان قلیل بر کافران کثیر پیروز می‌شوند؛ پس جهاد و شهادت راه و منش ماست و این جهاد به حب و بغض نیاز دارد.
کد خبر: ۶۲۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ - 30October 2023

فرمانده کل سپاهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (دوشنبه) در گردهمایی ذاکرین و مداحان کشور که با موضوع «انسجام‌بخشی، هماهنگی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین» برگزار شد، عاشورا را قله فضائل عالم هستی دانست و با بیان اینکه رفیع‌ترین و عظیم‌ترین واقعه‌ای که در آن همه ارزش‌های الهی و انسانی تجلی پیدا کرد، عاشورا بود، اظهار داشت: زیباترین و عمیق‌ترین معارف عالم در این واقعه متراکم و عمیق تبلور یافت.

فرمانده کل سپاه خطاب به ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) تصریح کرد: شما فرهنگ جهاد و شهادت را از آن سرچشمه جوشان عاشورا به‌عنوان یک حقیقت جاری در قلب‌ها و دل‌های مومنان، به یک زندگی با طراوت و بهجت معنوی تبدیل کرده و شخصیت‌های عاشورا را تکثیر و به عاشورا امتداد داده‌اید.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه عاشورا واقعه‌ای متوقف‌شده در زمان نیست؛ بلکه جاری، زنده، حیات‌بخش و ایجادکننده قدرت است، گفت: عاشورا میدان پرورش احساس، ایمان، شور و حب و بغض است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه وقتی ما صاحب بغض هستیم، میل به جهاد و برائت پیدا می‌کنیم، تولی و تبری را مقدمه جهاد دانست و بیان داشت: بدون حب به اهل‌بیت (ع) و حب به اسلام، نمی‌توان در میدان جهاد حضور پیدا کرد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: اسلام بدون جهاد و شهادت پیش نمی‌رود، نه اینکه مسلمانان جنگ‌طلب هستند یا اسلام دین جنگ‌آوری و جنگ است؛ بلکه اسلام به صلح و آرامش اهمیت بسیاری داده است، اما چون اسلام پیام‌آور آزادی انسان بوده و منطق عدالت را جاری می‌کند، به صورت طبیعی با ظلم، در ستیز است.

فرمانده کل سپاه گفت: بدون بر کشیدن شمشیر جهاد نمی‌توان اسلام را پیاده کرد؛ چون مستکبران نمی‌پسندند و نور خداوند را برنمی‌تابند و هر موقع اسلام طلوع کند مستکبران در مقابل آن صف‌آرایی می‌کنند؛ چراکه همزیستی حق و باطل در عالم باطل امکان‌پذیر نیست؛ لذا مشرکان با تمام قدرت خود در مقابل مسلمانان می‌ایستند. ممکن است نام و یا تصویر صحنه‌گردانان این واقعه تغییر کند؛ اما ماهیت و هویت آن‌ها تغییر نمی‌کند.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه معمولاً سنت این است که مسلمانان در قلّت می‌جنگند و در قلّت پیروز می‌شوند و ضعف نیز با قلّت متفاوت است، تأکید کرد: این سنت الهی است که مومنان قلیل به اذن خداوند، بر کافران متکثر پیروز می‌شوند و هرگاه نیز مسلمانان کثیر باشند، اما عجب کنند، محکوم به عقب‌نشینی هستند.

وی جهاد را مسیر و شهادت را نیز طریق، منش و مرام ایرانیان دانست و گفت: ما عاشورا را در دفاع مقدس تمرین کردیم و این دفاع مقدس انبساطی از عاشورا بود؛ عاشورایی که در آن، خداوند در یک نیم روز تمام عظمت هستی را به میدان دفاع از اسلام آورد و حجت را تا ابد بر همگان تمام کرد که هیچ بهانه‌ای برای ترک میدان وجود ندارد؛ بنابراین اگر کسی لباس جهاد را از تن دربیاورد، خداوند لباس ذلت را بر تن او خواهد پوشاند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: عاشورا، قوی‌ترین، درخشان‌ترین و جاودان‌ترین حجت خداوند بر انسان‌ها خصوصاً مومنان است که اگر علم دارند به اینکه دشمن قوی است، باز هم باید در میدان بمانند و حق هرگز تسلیم باطل نمی‌شود؛ مداحان روایت این درخشش را بیان کرده و قلب‌ها را مستحکم، ذهن‌ها را قوی، قدم‌ها را ثابت می‌کنند و رجز جهاد را به نسل‌های جوان منتقل می‌کنند.

فرمانده کل سپاه، کار ذاکران اهل‌بیت (ع) را پرورش روح ایمان برای جهاد، پذیرش امر ولایت، پرورش بغض نسبت به دشمنان و محبت نسبت به اسلام دانست و بیان داشت: مداحی مقدمه، رمز، روح، منطق و روایت جهاد است؛ شما مداحان در مدح، امر به‌ معروف و نهی از منکر کرده و شعائر و احکام را بیان کرده و معرفت ایجاد می‌کنید و در اربعین حسینی، شهد شیرین همراهی با خاندان اهل‌بیت (س) در سهولت پیمودن راه اسارت را در کام جویندگان حقیقت و معرفت می‌نشانید.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما بدون عاشورا نمی‌ماندیم و تا به امروز محو شده بودیم، تأکید کرد: عاشورا در تمام وقایع ۴۵ سال اخیر به ما بقاء و حیات بخشید و ما را پیروز کرد؛ عاشورا در دفاع مقدس به ما قدرت مقاومت داد و این در حالی است که فلسفه مقاومت از خود مقاومت مهم‌تر است و عاشورا فلسفه ایستادگی را معنا می‌کند و به ما نشان می‌دهد که باید تا آخر بایستیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ما به مدد عاشورا توانستیم در برابر صف‌آرایی شیاطین بایستیم، گفت: نوحه‌هایی که در میدان رزم خوانده می‌شد، جوانان ما را محیای بخشش جان‌ها کرد و کسی که از جان بگذرد، هرگز شکست نمی‌خورد و این از عظمت کار مداحان است.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: امروز شاهد یک صحنه واضح از تقابل حق و باطل هستیم؛ چراکه لشکر کفر همه استعداد سیاسی، تمام ثروت و زور و قدرت خود را به میدان آورده و در یک باریکه‌ای از سرزمین اسلام می‌خواهد، کفر را بر اسلام غلبه دهد؛ دشمن نمی‌خواهد در تاریخ ثبت شود که یک گروه کوچک محاصره شده در یک باریکه، توانستند ائتلافی از بزرگترین قدرت‌های تاریخ بشر را شکست دهند. این واقعیت است که همه کفر با همه استعداد ممکن به صحنه آمده و بیش از این زمین جایی برای به میدان آوردن قدرت ندارد وگرنه می‌آوردند.

فرمانده کل سپاه، جنگ امروز در غزه را نمایه‌ای از عاشورا دانست و گفت: مستکبران تمام قدرت خود را در اسارت مومنان و مسلمانان می‌بینند و آمریکا و اروپا جهانی شدن و جهانی ماندن قدرت خود را در تسخیر سرزمین و قلب‌ها و ذهن‌های مسلمانان و شکستن ایمان آن‌ها می‌دانند و دنیای استکبار بدون تسخیر جغرافیای جهان اسلام و تسلط بر قلب‌ها و ذهن‌ها قادر به ادامه حیات نیست؛ بنابراین تمام توان خود را در خدمت گرفتند تا بر سرنوشت مسلمانان مسلط شوند. آن‌ها در شرق مدیترانه رژیم صهیونسیتی را به‌عنوان یک اهرم تنظیم سیاست‌های آمریکا و غرب، مانند خنجر زهرآلود در درون پیکر امت اسلامی جای داده‌اند. دنیای استکبار در جای دیگری نیز پدیده تکفیر را منتشر می‌کند تا مسلمانان را گرفتار تفرقه‌های خونین کرده و امت اسلامی را از عظمت‌یابی دور کند، مسلمانان را در برده‌داری و اسارت مدرن تسخیر کرده و اسلام را از قلب مسلمانان دور کند و نشان دهد که بدون تکیه بر قدرت‌های غربی نمی‌توان آرام زندگی کرد؛ این فلسفه اصلی تمام جنگ‌هایی است که در ۵۰ سال گذشته، در جهان اسلام رخ داده است.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: دنیای استکبار نمی‌تواند درخشش اسلام را ببیند؛ البته آن‌ها طی ۵۰ سال گذشته شکست‌های سختی خورده‌اند؛ لذا با وجود این که در حال زوال هستند، ولی در حال سقوط، خطرناک بوده و مانند سلاح کشتار جمعی عمل می‌کنند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه فتح نزدیک است، گفت: دشمن بسیار عقب نشسته، اما در حال احتضار دست و پا می‌زند و نمی‌خواهد بپذیرد که اسلام در حال پیروز شدن است. برای همین خطرناک بوده دست به کشتار می‌زند و مضطرب است و هیچ عقل سیاسی بر رفتار او حاکم نیست.

سرلشکر سلامی گفت: ناامیدی و یأس در چهره مقامات رژیم صهیونسیتی کاملا آشکار است چراکه تمام عصاره قدرت، سیاست، زور و مکر دشمن هستند. تا سه هفته قبل فکر می‌کردند که ترس و اضطراب‌های شبانه، فقط برای فلسطینی‌ها در آن سوی دیوارهاست و تصورشان این بود که آمریکا، انگلیس و فرانسه از آن‌ها حمایت می‌کنند و فکر می‌کردند که غیرقابل دسترس هستند و دستگاه امنیتی پیچیده آن‌ها، پرواز مگس‌ها را هم زیر دید اطلاعاتی خود دارد و با دستگاه‌های پیشرفته اطلاعاتی، اپتیکی، انسانی و... یک ارتش قدرتمند دارند؛ اما هفتم اکتبر تمام این تصورات فروریخت.

وی بیان داشت: صهیونیست‌ها در باریکه‌ای زندگی می‌کنند که گاه عرض آن تنها ۱۴ کیلومتر است یعنی یک حرکت کافی است که کمر این رژیم بشکند؛ بنابراین اولین شکست برای رژیم صهیونسیتی می‌تواند به فروپاشی کامل این رژیم منتهی شود. در رژیم صهیونسیتی شهروندان مقامات دستگاه‌ها و نیرو‌های مسلح در یک منطقه زندگی می‌کنند و در لحظه اول همه آن‌ها در میدان جنگ قرار دارند و تحت تهاجم هستند و امکان زندگی در حاشیه امن برای آن‌ها وجود ندارد؛ لذا شکستن این باور، بزرگترین شکست برای صهیونسیت‌هاست.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: صهیونیست‌ها باور کرده بودند که امکان انتقال ناامنی به درون سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد، اما این باور نیز شکست خورد و کسی نمی‌تواند آرام بخوابد؛ چراکه معلوم نیست صبح روز بعد چه اتفاقی می‌افتد! لذا ماندن در این سرزمین یعنی پذیرش جنگ و نزاع دائمی برای بقا.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار