مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی:

موکب‌داران خراسان جنوبی برای کمک و برپایی موکب در غزه اعلام آمادگی کردند

«جوینده» از اعلام آمادگی موکب‌داران برای جمع‌آوری کمک به مردم غزه و برپایی یک موکب از خراسان جنوبی در غزه خبر داد و گفت: موکب‌داران همچنین مسائل اجتماعی را پشتیبانی می کنند لذا در هر حادثه‌ای مواکب به مدد مدیران و مردم می‌آیند که نمونه آن در بحران گاز سال گذشته و زلزله بشرویه است.
کد خبر: ۶۲۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ - 02November 2023

موکب‌داران خراسان جنوبی برای کمک به غزه اعلام آمادگی کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «موسی جوینده» مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی امروز(پنجشنبه) در همایش تجلیل از موکب‌داران و رانندگان اربعین حسینی، اظهار داشت: طی ایام اربعین امسال ۶۰ موکب و هشت موکب هم در روزهای پایانی ماه صفر با حضور یک هزار و ۵۰۰ خدمه خدمت‌رسانی کردند.

وی گفت: موکب‌داران نقش‌آفرینی خوبی در مراسم اربعین داشتند و با همه سختی‌ها، مشکلات و نواقص اما اتفاقات مبارکی رقم خورد و نگاه مسئولان و متولیان نسبت به گذشته متفاوت شده است.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مواکبی هم در مسیر نجف به کربلا و شهر کربلا بدون هیچ انتظاری و نبود زیرساخت کامل در گمنامی خدمتگذار زائران هستند، عنوان کرد: نیاز است مجلس در تأمین برخی هزینه‌ها ورود پیدا کند و ردیف بودجه برای اربعین در نظر گرفته شود زیرا این پیاده‌روی بزرگترین کار فرهنگی و جریان‌ساز است اما حتی یک ریال بودجه دولتی درخصوص موکب‌ها نداریم.

جوینده اضافه کرد: در ایام اربعین توزیع یک میلیون و ۶۰۰ هزار پرس غذا، هفت میلیون و ۴۰۰ هزار لیوان چای و دمنوش، پخت ۴۱۰ هزار قرص نان، ارائه ۹۲ هزار خدمت بهداشتی و ویزیت رایگان توسط مواکب خراسان جنوبی انجام شد.

وی با اشاره به خدمات رایگان کامیون‌دارها  برای انتقال تجهیزات مواکب استان به عراق، گفت: رانندگان حدود یک ماه معطل موکب‌ها هستند و چون سوخت براساس پیمایش تخصیص می‌یابد اما در این یک ماه توقف دارند نه تنها به آن‌ها سوخت داده نمی‌شود بلکه جریمه هم می‌شوند.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خواستار حل این معضل از طریق رایزنی نمایندگان مجلس با وزیز نفت شد و بیان داشت: همچنین تخصیص حواله لاستیک به رانندگانی که در اربعین همکاری دارند مورد تأکید است.

جوینده از اعلام آمادگی موکب‌داران برای جمع‌آوری کمک به مردم غزه و برپایی یک موکب از خراسان جنوبی در غزه خبر داد و خاطرنشان کرد: موکب‌داران همچنین مسائل اجتماعی را پشتیبانی می کنند لذا در هر حادثه‌ای مواکب به مدد مدیران و مردم می‌آیند که نمونه آن در بحران گاز سال گذشته و زلزله بشرویه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها