محسن علی اکبری مطرح کرد

اکران استرداد با سرگروهی سینما آفریقا

تهیه کننده فیلم استرداد گفت: بودجه فیلم 4 میلیارد و 750 میلیون تومان بوده که توسط بخش دولتی تامین شده است.
کد خبر: ۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸ - 17November 2013

اکران استرداد با سرگروهی سینما آفریقا

محسن علی اکبری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: فیلم سینمایی استرداد با سرگروهی سینما آفریقا از روز یک شنبه ساعت شش غروب اکران خواهد شد. این فیلم همزمان با سینما آفریقا در بیست و هشت سینما در تهران و پانزه سینما در شهرستان اکران به نمایش در خواهد آمد.

وی افزود: این فیلم به موضوع غرامت جنگی میپردازد که قرار بود توسط انگلستان امریکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی ۱۳۳۲ است. این فیلم یک درام تاریخی درباره وقایع جنگ جهانی دوم و مسائلی است که پای نیروهای متحدین و متفقین را به ایران باز کرد و در آن به ماجرای پرداخت غرامت به ایران اشاره می شود.

علی اکبری تصریح کرد: دوست داشتیم که این فیلم را به سرگروهی سینما آزادی اکران کنیم اما تعداد فیلم های متقاضی برای سینما آزادی آن قدر زیاد است که گرفتن سرگروهی آن واقعا کار مشکلی است. اگر استرداد را در گروه آزادی اکران می کردیم با محدودیت چهارهفته ای مواجه میشدیم که این محدودیت اصلا به صلاح فیلم نبود.

تهیه کننده فیلمهای جنگ کودکانه ، کتاب قانون و پایان دوم توضیح داد: بودجه فیلم 4 میلیارد و 750 میلیون تومان بوده که توسط بخش دولتی تامین شده است. ما در شرایطی کار کردیم که نوسانات ارز بسیار  زیاد بود که این مساله تاثیر بسیار زیادی را روی بودجه فیلم گذاشت. تولید فیلم با موضوع تاریخ معاصر بسیار سخت است، تولید این فیلم ها هم در تولید سخت است و هم در نگارش فیلمنامه زیرا مشکلات متعددی از جمله سانسور سرراه ما قرار دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار