محسن علی‌اکبری:

"استرداد" پنج میلیاردی است/ شایستگی دریافت 14 سیمرغ بلورین را داشتیم

تهیه کننده "استرداد" گفت: 56 تن از بهترین‌های سینمای ایران که هر کدام برای خود یک سیمرغ هستند در ساخت این فیلم با ما همکاری کردند.
کد خبر: ۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴ - 19November 2013

محسن علیاکبری تهیه کننده "استرداد" در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با دشوار دانستن فیلمبرداری در مسکو و کاخ کرملین و بالا بودن هزینههای فیلمبرداری در این کشور اظهار داشت: زمانی که ما برای فیلمبرداری به این کشور رفتیم زمستان بود و دمای هوا به منفی 30 درجه میرسید. سرمای هوا باعث میشد تا کار بسیار کند پیش برود.

وی افزود: این فیلم به موضوع غرامتی میپردازد که قرار بوده توسط انگلستان، آمریکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ایران پرداخت شود و مقطع زمانی ۱۳۳۲را روایت می کند. نگارش فیلمنامه این فیلم را علیرضا طالب زاده برعهده داشته است.

تهیهکننده فیلم "استرداد" یادآور شد: اگر میبینید که این فیلم سر و شکل درستی دارد و توانسته است به عنوان بهترین فیلم در جشنواره فیلم فجر مطرح شود به این دلیل است که  56 تن از بهترینهای سینمای ایران که هر کدام برای خود یک سیمرغ هستند در ساخت این فیلم با ما همکاری کردند.

وی تصریح کرد: زمانی که فیلم تمام شد و بحث مونتاژ آن پیش آمد بسیار اصرار داشتیم که این کار با کیفیت انجام شود و بحث کهنه کردن فیلم و غالب شدن رنگ خاکی در آن صورت پذیرد. همیشه در تولید کارهای سینمایی اصرارم بر این بوده که کاری بسازم که استاندارهای سینمایی را داشته و با کارهای تلویزیونی تفاوت داشته باشد.

علی اکبری که قبلا بودجه فیلم را 4 میلیارد و 750 میلیون اعلام کرده بود با رد کردن این قیمت بودجه فیلم را پنج میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با همکاری فارابی یک فیلم استاندارد تولید کردهایم که هم بحث لانگ شات در آن به درستی اجرا شده و هم بحث کادر سینمایی، به نظرم این فیلم حداقل دو میلیارد تومان فروش خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: 8 نفرمحقق حدود یکسال درباره این موضوع تحقیق کردند. این فیلمنامه را سه نویسنده نوشته که در نهایت فیلمنامه علیرضا طالبزاده مورد تصویب قرار گرفت، هدف ما این بود که دریای خزر را به عنوان طلای اصلی نشان دهیم که متاسفانه با آن مخالفت شد.

علی اکبری با ذکر این نکته که فروش فیلم در جامعه ما خیلی قابل پیش بینی نیست یادآوری کرد: نشان دادن موقعیتهایی مثل هوا، زمین و دریا که در این فیلم صورت گرفته از نظر بصری برای تماشاگر جذاب است، این فیلم شرایط لازم برای فروش و ارتباط با مخاطب را دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار