در دادگاه رسیدگی به شکایت خانواده‌های شهدای مدافع حرم مطرح شد؛

قاضی حسین‌زاده: شهدای مدافع حرم با عزت در غربت شهید شدند/ دولت ایران علیه متخاصمین و دولت معاند آمریکا طرح دعوی می‌کند

حسین‌زاده گفت: دولت آمریکا به کرات صلاحیت دولت ما را در محاکم خود نقض کرده است، از همین حیث ما می‌توانیم به طرفیت دولت آمریکا در محاکمی مانند این محکمه دادخواهی کنیم.
کد خبر: ۶۲۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ - 05November 2023

قاضی حسین‌زاده: شهدای مدافع حرم با عزت در غربت شهید شدند/ دولت ایران علیه متخاصمین و دولت معاند آمریکا طرح دعوی می‌کندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، قاضی «حسین‌زاده» ضمن سلام و تحیت به همه خانواده‌های معظم و مظلوم شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم از مظلوم‌ترین شهدا در کشورمان هستند، شهدایی که در عین عزتمندی در غربت جان خود را فدای دفاع از مظلوم می‌کنند.

وی افزود: با استناد به قوانین و مقررات متعدد، دادگاه حاضر صلاحیت رسیدگی به شکایت شکات را دارد، دولت آمریکا به کرات صلاحیت دولت ما را در محاکم خود نقض کرده است، از همین حیث ما می‌توانیم به طرفیت دولت آمریکا در محاکمی مانند این محکمه دادخواهی کنیم.

قاضی حسین زاده تصریح کرد: براساس قانون مقابله با تشدید تروریسم، دولت ایران این اجازه را دارد که علیه متخاصمین و دولت معاند طرح دعوی کند. این نیز یکی از دلایلی است که باعث صلاحیت محاکم ایرانی برای رسیدگی به اقدامات ماجراجویانه آمریکا می‌شود.

وی افزود: دولت آمریکا با حمایت از گروه‌های تروریستی متعدد اعمالی انجام داده است که مصداق تروریسم است، لذا می‌توانیم در این محکمه به جنایات آمریکا رسیدگی کنیم.

قاضی حسین زاده خاطرنشان کرد: در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات آمریکا اعلام می‌کنند که ما داعش را به وجود آوردیم و آنها را مورد حمایت قرار دادیم.

وی افزود: به حق که شهدای مدافع حرم به مظلومانه‌ترین شکل ممکن توسط شقی‌ترین انسان‌های دنیا به شهادت رسیدند. این حجم از جنایات شاید در هیچ جای تاریخ سابقه نداشته باشد.

انتهای پیام/371

 

نظر شما
پربیننده ها