در آستانه مذاکرات ایران با 1+5؛

لبیک گویان دانشگاه های سراسر کشور در حمایت از حلقه انسانی "فردو قلب ماست"

دانشگاه های تهران، خواجه نصیر توسی و امام صادق(ع) در بیانیه های جداگانه به جمع حلقه انسانی"فردو قلب ماست" پیوستند.
کد خبر: ۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶ - 17November 2013

لبیک گویان دانشگاه های سراسر کشور در حمایت از حلقه انسانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در آستانه مذاکرات هستهای کشورمان با گروه1+5 دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور طی یک اقدام خود جوش قصد دارند با ایجاد حلقه انسانی در اطراف سایت هستهای فردو و با شعار"فردو قلب ماست" آمادگی و حمایت خود را برای حفظ و توسعه دستاوردهای هستهای کشور و تاکید بر ادامه مسیر شهدای هستهای به جهانیان اعلام میکنند.

بر اساس این گزارش دانشگاه های مختلف  طی بیانیه های جداگانه هر لحظه در حال پیوستن به این حلقه میباشند.
بعد از ظهر امروز یکشنبه 26آبان ماه 1392 دانشگاه تهران، دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه خواجه نصیر توسی با صدور بیانیه های جداگانه ای حضور خود را در این حلقه اعلام کردند.
 
بیانیه دانشگاه تهران
 
امام خمینی (ره): «من با اطمینان میگویم؛ اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت مینشاند. اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد».
مقام معظم رهبری: «امروز آمریکا در ضعیفترین دوران تاریخ خود قرار دارد و ایران اسلامی درخشندهترین دوران خود را تجربه میکند».
 
دیگر در جهان امروز بر تمام وجدانهای آگاه و بی غرض اثبات شده که مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهیهای مستکبرین تنهاترین و مطمئنترین مسیر پاسداشت عزت و مصلحت هر ملت آزاده ای خواهد بود. در جهانی که به راحتی با فشار سلاح و سیاست خون مردم بیگناه را بر زمین میریزند و بر سرزمینهایشان تجاوز میکنند. زنان و کودکان را از خانههایشان بیرون میکشند و در برابر یکدیگر قتل عام مینمایند.
 
علم مقابله با این ظلمهای جهانی امروز به نام اسلام در اختیار ملت مقاوم ایران اسلامی قرار گرفته و بیش از سه دهه است که پیشتاز این نبرد نا برابر هستیم. امروز جبهه نبرد و رویارویی ارادهها در ایران اسلامی تعریف شده است. استکبار یکپارچه علیه این محور مقاوت صف آرایی نموده و مترصد گرفتن امتیازهایی هر چند اندک از ملت ایران است. امتیازهایی که در دستگاه دیپلماسی آنها حکم بردی تاریخی دارد و در مقابل کمترین حقی برای جمهوری اسلامی ایران قائل نیستند. این ادبیات استکباری تنها با زبان مقاومت برای دولتمردان جنایتکار غربی فهم میشود.
 
از این رو برای حمایت بیش از پیش از منطق نظام اسلامی در برخورد با جهانخواران جنایتکار و به منظور همراهی با دیدگاه های اصولی دستگاه دیپلماسی کشورمان، ما جمعی از نخبگان دانشجو دانشگاه تهران به عنوان قطب علمی و آموزشی  دانشگاه های کشور به همراه دانشجویان نخبه دانشگاه شریف و  سایر دانشگاه های برجسته، گوشه دیگری از عزم ملت ایران برای ایستادگی و مقاومت در برابر دولتهای بی منطق و زورگوی جهانی را به نمایش خواهیم گذاشت.
 
شنیده های ضد و نقیضی از رسانه های مختلف غربی مبنی بر افزایش فشارها بر ایران جهت تعطیلی سایت فردو در هفته های اخیر به گوش رسیده است. نخبگان دانشجو تصمیم گرفتهاند تا بار دیگر همدلی و همراهی خویش با پیشرفتهای علمی کشور، علی رغم خواست بدخواهان بین المللی، را به همگان گوشزد نمایند.
 
زنجیره انسانی نخبگان دانشجو در گرداگرد سایت فردو در بعد از ظهر روز سه شنبه 29 آبان ماه 1392 شکل خواهد گرفت. زنجیره ای از جوانان نخبه ایرانی که هرگز زحمات طاقت فرسای دانشمندان ایرانی برای به ثمر نشستن اقتدار علمی کشور را فراموش نمیکنند. دانشمندانی که حتی از خون خویش نیز برای تجربه چنین روزهای غرورآفرینی برای ملت ایران دریغ نورزیدند.
 
بیانیه دانشگاه خواجه نصیر
 
 
تاسیسات هستهای فردو نماد مقاومت مردم ایران در برابر زیادهخواهیهای غرب و اتکا به ظرفیتها و توانمندیهای داخلی و بومی در جهت پیشرفت و تعالی کشور است.
 
 ما دانشجویان و نخبگان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی و بهبود اوضاع را تکیه و اعتماد به توانمندیهای داخلی میدانیم و تحت هیچ شرایطی تن به خواستههای زورگویانه و مستکبرانه غرب نمیدهیم و بر حقوق مسلم و طبیعی خود تاکید میکنیم و حامی و خواهان ادامه سیر پرشتاب پیشرفتهای علمی کشور هستیم.
 
در همین راستا،  همگام با دانشجویان دانشگاههای صنعتی شریف، علم و صنعت و امیرکبیر در حلقه انسانی به دور سایت هستهای فردو حضور خواهیم یافت و از تمام اساتید، دانشجویان و تشکلهای دانشجویی دعوت میکنیم تا برای حمایت از دستاوردها و پیشرفتهای علمی که حاصل تکیه و اعتماد بر توانمندیهای داخلی است در این حرکت خودجوش شرکت نمایند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار