در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

عضو جامعه روحانیت مبارز: تشخیص سره از ناسره؛ هدف دشمن‌شناسی و جهاد تبیین/ نظام آموزشی کشور بر روی جهاد تبیین تمرکز کند

حجت‌الاسلام سالک گفت: هدف از جهاد تبیین پی بردن به ذات واقعی دشمن و تشخیص سره از ناسره است تا در جنگ ترکیبی گرفتار شبهات و القائات دشمن نشویم.
کد خبر: ۶۲۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ - 11November 2023

تشخیص سره از ناسره؛ هدف دشمن‌شناسی و جهاد تبیینحجت‌الاسلام والمسلمین «احمد سالک» عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با اشاره به ضرورت دشمن‌شناسی که اخیراً رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان آن را مورد تأکید قرار داده‌اند، اظهار داشت: دشمن‌شناسی یک اصل مهم و انکارناپذیر در امر جهاد تبیین است و جهاد تبیین بدون دشمن‌شناسی کارکرد و مفهومی نخواهد داشت؛ به عبارت بهتر هدف از جهاد تبیین پی بردن به ذات واقعی دشمن و تشخیص سره از ناسره است تا در جنگ ترکیبی گرفتار شبهات و القائات دشمن نشویم.

وی افزود: وارونه نشان دادن دستاورد‌های انقلاب، تحریف وقایع، تطهیر چهره معاندان، ایجاد شکاف میان حکومت و مردم، دلسرد کردن ملت از انقلاب و نظام، پررنگ کردن حواشی و غفلت مردم از اصول و فلسفه اصلی انقلاب و دیگر موارد در زمره سیاست‌های و توطئه‌های دشمن محسوب می‌شوند که لازم است با جهاد تبیین مردم را با این سبک توطئه‌ورزی‌های دشمن آشنا ساخت و مقوله مهم و حیاتی دشمن‌شناسی را پیش برد.

این کارشناس سیاسی تنها راه تحقق اسلام ناب محمدی را از طریق دشمن‌شناسی امکان‌پذیر دانست و در این رابطه اظهار داشت: به باور من در مسیر دشمن‌شناسی و جهاد تبیین لازم است که نظام آموزشی کشور همراهی کند، ولی چون این همراهی و این همدلی خیلی قوی و مستحکم نیست بعضاً شاهد هستیم در تشخیص مسیر حق از ناحق به اشتباه می‌افتیم. باید دروس دانشگاهی و مدارس بر روی جهاد تبیین تمرکز داشته باشند و با بیان مصداق‌های تاریخی سیاست‌های دشمن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

سالک تأکید کرد: ایرادی ندارد در دروس دانشگاهی چند واحد در مورد آمریکاشناسی، انگلیس‌شناسی و یا اسرائیل‌شناسی را بگنجانیم و اینکه جهاد تبیین را تدریس کنیم و همچنین این رویه را باید در مدارس هم پیگیری کرد، زیرا دانش‌آموزان بعد‌ها دانشجویان و مدیران این کشور می‌شوند و لازم است اهداف جهاد تبیین و مقوله دشمن‌شناسی را درک کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی «قیام لله» بود، گفت: این موضوع و فلسفه اصلی انقلاب را نباید فراموش کرد، ولی دشمن با جنگ نرم و جنگ ترکیبی می‌خواهد مردم را از اهداف اصلی قیام لله دور سازد و برای مقابله با این مهم نخبگان نقش مهمی برعهده دارند البته ناگفته نماند که در حوزه جهاد تبیین باید ظرافت‌ها را در نظر داشت و با زبانی جذاب و شیوا با مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان سخن گفت و از همه مهمتر اینکه نباید بدسلیقگی به خرج داد و مبادا به جای ایجاد جاذبه، رفتارهایمان دافعه داشته باشند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار