یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

صدور انقلاب در لندن

امروز به برکت بیداری انقلاب اسلامی اذهان مردم دنیا به رغم سرکوب شدید مدعیان حقوق بشر غربی، بیدار شده است و این مسیر غیر قابل بازگشت است.
کد خبر: ۶۲۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۳ - 14November 2023

........گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ «مردم غزه با صبرِ خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت دربیاورند. الان شما ببینید در دنیا چه خبر است. در همین کشور‌های غربی در انگلیس، در فرانسه، در ایتالیا، در ایالت‌های مختلف خود آمریکا مردم با جمعیّت‌های انبوه می‌آیند داخل خیابان، علیه اسرائیل و در موارد بسیاری علیه آمریکا شعار می‌دهند؛ آبروی این‌ها رفت. این‌ها واقعاً هیچ علاجی ندارند، نمی‌توانند توجیه کنند، لذا می‌بینید یک ابلهی پیدا می‌شود می‌گوید «اجتماع مردم در انگلیس کار ایران است»؛ لابد بسیج لندن این کار را کرده، بسیج پاریس این کار را کرده.» این بیانات شاخص‌ترین صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار‌های اخیر است.

معظم له در مقایسه با سران برخی کشور‌های عربی و مسلمان که ضعف در موضع‌گیری دارند، در طول دو هفته گذشته چندین‌بار به این کشور‌ها گوشزد کردند راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را مسدود و با آن رژیم همکاری اقتصادی نکنند و صریح و بدون دوپهلوگویی و با صدای بلند جنایات و فجایع رژیم غاصب را محکوم کردند که بسیار برای همگان ارزشمند است.

در دیدار‌های دانش‌آموزان و دانشجویان، نخبگان و استعداد‌های برتر علمی، دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای استان لرستان و... رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار هوشمندانه، نغز و پرمضمون به موضوع امروز فلسطین اشغالی پرداختند.

«ضربه غیر قابل ترمیم»، «بسیج لندن» و «بسیج پاریس» کلیدواژ‌هایی بود که سوژه بسیاری از رسانه‌ها و مخصوصا فضای مجازی شد و همچنان هم ترند است.

انگلیس که در اذهان مردم ایران به استعمار پیر معروف شده است و در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به دنبال استعمار و استکبار بود و مقامات سیاسی این کشور به دنبال کارشکنی در پرونده‌های بین‌المللی ایران هستند؛ در ماجرای فوت دختری (مهسا امینی) در ایران به دنبال براندازی و توطئه بودند؛ در برپایی اغتشاشات و حمایت از زنان ایران با شعار مضحک زن، زندگی، آزادی در لندن جمعیتی کمتر از شاید ۲۰ نفر در خیابان‌ها حاضر شدند؛ اما امروز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی جبهه مقاومت علیه ۷۵ سال اشغال، تجاوز و جنایت رژیم جعلی صهیونیستی واکنش‌های مردم جهان دور از خاورمیانه در نیویورک، پاریس، سوئد، لندن و ... میلیونی شد.

اخیرا هم صد‌ها هزار نفر از حامیان مردم فلسطین برای چندمین هفته متوالی در خیابان‌های لندن تظاهرات اعتراضی برپا و پس از تجمع مقابل سفارت ایالات متحده آمریکا، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و با سردادن شعار‌هایی خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند.

این تظاهرات از سوی چندین گروه طرفدار فلسطین از جمله کارزار همبستگی با فلسطین، ائتلاف توقف جنگ، دوستان الاقصی و انجمن مسلمانان بریتانیا برگزار شد.

دولت انگلیس هفته پیش از مدیران این موسسات خواسته بود که به دلیل تقارن این تظاهرات با سالروز بزرگداشت قربانیان جنگ‌جهانی اول، این حرکت اعتراضی را به تعویق بیندازند. آده آدلکان» دستیار رئیس پلیس لندن هم باتوجه به اینکه اعلام کرده بود «خطر خشونت و بی نظمی از سوی برخی گروه‌ها در حال افزایش است و این مساله در یک آخر هفته مهم و شلوغ در پایتخت نگران کننده است.» مردم لندن بی توجه به این هشدار‌ها هر هفته در خیابان‌های مختلف برای پایان کشتار جنگی رژیم جعلی حضور پرشوری دارند.

این تجمعات و تظاهرات سراسری در اقصی نقاط کشور‌های جهان نشان می‌دهد، جهانی شدن مبارزه با رژیم اشغالگر قدس ذیل صدور انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته است و موجب جرقه‌هایی در کشور‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و ... شده است.

امروز به برکت بیداری انقلاب اسلامی و محور مقاومت، اذهان عمومی مردم دنیا به رغم سانسور و سرکوب شدید مدعیان حقوق بشر غربی، بیدار و آگاه شده است و این مسیر غیر قابل بازگشت است تا حکومت عدل مهدوی در سراسر عالم تحقق یابد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار