در آئین گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین: آزادسازی سوسنگرد نماد وحدت نیروهای مسلح و مردم بود

سرهنگ امیری مقدم گفت: آزادسازی سوسنگرد نماد همدلی و وحدت نیروهای مسلح و مردم بود. یاد همه شهدای دوران پرافتخار دفاع مقدس به خصوص شهدای آزادسازی سوسنگرد را گرامی می‌داریم.
کد خبر: ۶۳۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ - 17November 2023

۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آئین گرامیداشت چهل و سومین سالروز حماسه شکست حصر سوسنگرد با حضور سرهنگ «محمد امیری‌مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین، «عباس ارباب» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان برگزار شد. 

در این مراسم، سرهنگ امیری‌مقدم با بیان اینکه اگر با دقت به دوران دفاع مقدس بنگریم در می‌یابیم که عامل این پیروزی‌ها اطاعت‌پذیری رزمندگان از امام زمان (عج) بود، اظهار داشت: رزمندگان و شهیدان ما با دست خالی ولی با اعتقاد راسخ و گوش به فرمان امام (ره) در مقابل رژیم بعثی عراق ایستادند و از میهن خود محافظت و دفاع کردند و به دشمن اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران را اشغال کنند.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین به نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیرو‌های مردمی در عملیات آزاد‌سازی سوسنگرد اشاره کرد و افزود: فرماندهی حضرت امام (ره)، وحدت نیروهای مسلح و همت ملت غیور ایران اسلامی موجب کسب پیروزی‌های زیادی در دفاع مقدس شد که عملیات شکست حصر سوسنگرد یکی از این پیروزی‌هاست. 

سرهنگ امیری‌مقدم  در ادامه با اشاره به سخنان شهید چمران درخصوص آزاد‌سازی سوسنگرد مبنی بر اینکه «این پیروزی بزرگ، نتیجه قطعی همکاری و هماهنگی نزدیک میان نیرو‌های ارتش و نیرو‌های مردمی (سپاه و چریک) بود. هیچ‌یک به‌تنهایی قادر نبود، چنین موفقیتی را به دست بیاورد»، خاطرنشان کرد: آزادسازی سوسنگرد نماد همدلی و وحدت نیروهای مسلح و مردم بود. یاد همه شهدای دوران پرافتخار دفاع مقدس به خصوص شهدای آزادسازی سوسنگرد را گرامی می‌داریم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار