جزئیات دومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی تشریح شد؛

تابش: جشنواره میراث مسوولیت ایرانی بودن را تذکر می‌هد/ باید ایران را به جهان معرفی کنیم

دبیر جشنواره میراث فرهنگی با بیان اینکه این جشنواره سعی دارد مسوولیت ایرانی بودن را به فرزندان‌مان تذکر دهد، گفت: در بخش‌های مختلف جشنواره سعی داریم ایران را به مخاطب داخلی و بین‌المللی معرفی کنیم.
کد خبر: ۶۳۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰ - 20November 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری دومین جشنواره چند رسانه‌ای «میراث فرهنگی»  با حضور «علیرضا تابش» دبیر جشنواره و «علیرضا خزائلی» مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

علیرضا تابش با بیان اینکه جشنواره میراث یک رویداد نوپاست که امیدواریم در سپهر رسانه‌ای کشور جای خود را باز کند و در جامعه ما تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: این جشنواره باید از خیلی سال‌های پیش کار خود را آغاز می‌کرد، امیدوارم این دوره که فرصت و مجالی در اختیار ما قرار دارد بتوانیم بخشی از این رویداد ملی را به جامعه معرفی کنیم.

وی به تشریح روند فعالیت دبیرخانه جشنواره پرداخت و با بیان اینکه دومین دوره جشنواره در تیرماه امسال با تشکیل شورای سیاست‌گذاری به ریاست علی دارابی قائم مقام میراث فرهنگی و گردشگری آغاز شد، افزود: خوشبختانه همکاری و هماهنگی خوبی بین مدیران اجرایی در وزارتخانه و استان قزوین به مدیریت جناب خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان شکل گرفت.

تابش: جشنواره میراث مسوولیت ایرانی بودن را تذکر می‌هد/ باید ایران را به جهان معرفی کنیم

دبیر جشنواره به برگزاری پیش‌رویدادهایی این جشنواره در قزوین پرداخت و با تاکید براینکه این رویدادها را پیش‌بینی کردیم تا بخشی از پیام جشنواره را منعکس کنیم، عنوان کرد: مردم قزوین میزبانان اصلی جشنواره در ایام برگزاری هستند. پس از آن همکاران ما در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری ما را حمایت کردند و تدارکات و پشتیبانی مرتبط با دبیرخانه‌ در تهران و قزوین را پیش‌بینی کردیم.

تابش با تاکید براینکه تا نیمه مهر در دبیرخانه آثار را دریافت کردیم، افزود: جشنواره در این چند ماه پذیرای آثاراهالی فرهنگ و هنر و فعالان حوزه تولید محتوای گردشگری و آثار هنرمندان از سراسر کشور بود. آثار توسط هیات انتخاب جشنواره انتخاب شده است و به مرحله بازبینی در هیات داوران رسیده است که امیدواریم تا روز اختتامیه بتوانیم آثار برگزیده را انتخاب و معرفی کنیم.

وی استقبال هنرمندان و اهالی فرهنگ از جشنواره را غیرقابل پیش‌بینی دانست و با بیان اینکه اختتامیه ١٠ آذرماه در قزوین برگزار شود، عنوان کرد: آثار سینمایی جشنواره در سینما مهتاب قزوین به نمایش عمومی گذاشته می‌شود و بخشی از فیلم‌های جشنواره در سکوهای آنلاین برای مردم سراسر کشور پخش می‌شود.

دبیر این جشنواره افزود: پویش ملی «میراث‌بانان کوچک» در فضای مجازی فعالیت گسترده‌ای دارد، همچنین در این دوره بخش آموزش و کارگاه‌های آموزشی فیلمسازی و مستندسازی جدی‌تر برگزار می‌شود. معتقدیم رسانه‌ها و خالقان میراث فرهنگی آینه مقابل گنجینه ملی کشور هستند به همین دلیل شعار این دوره جشنواره «میراث در آینه» است. پوستر و تندیس این دوره از جشنواره هم توسط «ابراهیم حبیبی» از هنرمندان مشهور کشور طراحی شده است که بر اساس همین مضمون بازتاب آینه است.

تابش: جشنواره میراث مسوولیت ایرانی بودن را تذکر می‌هد/ باید ایران را به جهان معرفی کنیم

تابش با تاکید براینکه جشنواره هنوز در آغاز راه است و دوره قبل را آسیب شناسی کردیم لذا چند جلسه متعدد با گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در تهران و قزوین برگزار کردیم. تلاش کردیم با همفکری و همدلی کار را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه قزوین آماده است میزبان دائمی این رویداد باشد اما این جشنواره قرار است جریان‌سازی کند و به تمام ایران سفر کند، افزود: برای دوره سوم جشنواره استان‌های آذربایجان‌شرقی، لرستان و سیستان و بلوچستان و همچنین منطقه آزاد ارس اعلام آمادگی کردند. مذاکرات با مقام‌های محلی آغاز شده امیدواریم بتوانیم به نتیجه برسیم تا روز اختتامیه میزبان دوره بعد را اعلام کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها