قدردانی علمای سنی از برگزاری یادواره شهدای اهل سنت

علما و امامان جمعه اهل سنت از برگزاری یادواره ی شهدای اهل سنت شمال کشور ابرازی خوشنودی و از برگزار کنندگان این مراسم قدردانی کردند.
کد خبر: ۶۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ - 23December 2015

قدردانی علمای سنی از برگزاری یادواره شهدای اهل سنت

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، آئین برگزاری نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور که روز پنجشنبه، 26 آذر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، استاندار گلستان، علمای اهل سنت، خانواده های معزز شهدای اهل سنت استان های شمالی و جمعی از مردم و مسئولان در گرگان برگزار شد، وحدت شیعه و سنی را بار دیگر به رخ بدخواهان نظام اسلامی کشید تا خط بطلانی به روی توطئههای وحدتشکن دشمنان باشد، برگزاری این مراسم با ابراز قدردانی علمای اهلسنت استان گلستان از معاون رییسجمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همراه شد.

امامجمعه اهلسنت شهر «فراغی» ضمن اظهار قدردانی از برگزارکنندگان مراسم باشکوه تجلیل و نکوداشت شهدای اهلسنت شمال کشور گفت: تجلیل از شهدا از فرامین خداوند مهربان است.

محمدامین آخوند آدینه با بیان اینکه همه ما مرهون و مدیون خون پاک شهدا هستیم، تصریح کرد: با تجلیل از خون شهدا دلها به هم نزدیک و انسجام و وحدت میان مسلمانان ایجاد میشود.

وی بر لزوم زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا تأکید کرد و افزود: تا زمانی که ما قدردان خون شهدا نباشیم شاکر نعمتهای خالق یکتا نخواهیم بود.

امامجمعه اهلسنت شهر فراغی با اشاره به تقویت اخوت و همدلی در بین طوایف بیان داشت: وحدت و همدلی مسلمانان نقشه شوم دشمنان را نقش برآب خواهد کرد. آدینه از تلاشهای حجتالاسلاموالمسلمین شهیدی در این راستا قدردانی کرد.

هوشیار باشیم تا بازیچه توطئه دشمنان نشویم

امامجمعه اهلسنت «نگینشهر» نیز از برگزاری موفق مراسم نکوداشت شهدای اهلسنت شمال کشور تشکر کرد و گفت: شهدای انقلاب اسلامی با نثار جانشان در راه دفاع از وطن و نظام مقدس جمهوری اسلامی عالیترین وحدت عملی را از خودشان به نمایش گذاشتند.

ابوبکر خوجملی؛ وحدت را مایه پیروزی امت اسلامی دانست و بیان داشت: دشمنان درصدد ایجاد تفرقه و خدشه به وحدت مسلمانان هستند لذا باید هوشیار باشیم تا بازیچه توطئه دشمنان نشویم.

با وحدت و اتحاد میتوان امید دشمنان اسلام را ناامید کرد

امامجمعه اهلسنت «آققلا» نیز برگزاری آئین تجلیل و نکوداشت شهدای اهلسنت شمال کشور به میزبانی استان گلستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دشمنان با هدف قرار دادن وحدت و اختلافات مذهبی تلاش میکنند تا بین جوامع اسلامی فاصله ایجاد کنند.

عبدالرزاق آخوندرهبر با اشاره به اینکه با وحدت و اتحاد میتوان امید دشمنان اسلام را ناامید کرد، بیان داشت: برگزاری این نکوداشت باعث پیوند عمیقتر شیعه و سنی در کنار یکدیگر شد.

وحدت و یکپارچگی، همدلی و همزبانی باید تقویت و صیانت شود

امامجمعه اهلسنت «رضاآباد» نیز بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی تأکید کرد و گفت: برگزاری نکوداشت شهدای اهلسنت شمال کشور بهنوعی وحدت مسلمانان را نشان داد، ما باید راه شهیدان را ادامه دهیم و نگذاریم خون آنها پایمال شود.

مولویجمالزایی با اشاره به زندگی مسالمتآمیز شیعه و سنی در استان گلستان بیان داشت: وحدت و یکپارچگی، همدلی و همزبانی بین شیعه و سنی وجود دارد که باید این مهم تقویت و صیانت شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار