رئیس جمعیت هلال‌احمر در مراسم رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت سردار فتحیان:

روحیه نیرو‌های داوطلب هلال‌احمر نشات گرفته از اقدامات ارزشمند در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس است / آماده‌سازی تجهیزات و زیرساخت‌های سه بیمارستان صحرایی برای امدادرسانی در غزه

پیر حسین نجار با اظهار به این‌که روحیه‌ای که اکنون نیرو‌های داوطلب هلال‌احمر دارند، نشات گرفته از همین اقدامات ارزشمند در سطح جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس می‌باشد، بیان کرد: در حال حاضر حدود سه میلیون نفر داوطلب در جمعیت هلال‌احمر داریم و امروز، روز جهانی داوطلب بود و خوش به سعادت شما که رونمایی این کار ارزشمند را در این روز انجام دادید.
کد خبر: ۶۳۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶ - 05December 2023

روحیه نیرو‌های داوطلب هلال‌احمر نشات گرفته از اقدامات ارزشمند در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس است / آماده‌سازی تجهیزات و زیرساخت‌های سه بیمارستان صحرایی برای امدادرسانی در غزهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، مراسم رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی سردار سرتیپ پاسدار دکتر نصرالله فتحیان با حضور دکتر محققی معاون وزیر بهداشت، دکتر عوض زاده معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح، دکتر بینات معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران، سردار فتحیان مسئول بهداری قرارگاه خاتم‌الانبیاء، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر، سردار علایی فرمانده قرارگاه نوح در دوران دفاع مقدس، سردار غلام پور فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس، سردار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و جمعی از پزشکان، کادر درمان، پژوهشگران و راویان، در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم دکتر پیر حسین نجار با اشاره به اینکه خداوند در سوره نساء می‌فرماید من نعمتم را به اولیاء، صدیقین، صالحین و شهدا می‌دهم، گفت: قسمت نبود که شهید شویم، اما اقداماتی که می‌تواند ما را جزء صالحین قرار دهد، همین اقداماتی است که برادر عزیزمان سردار فتحیان انجام دادند. یک کار خیر و پربرکتی است که ما در جمعیت هلال‌احمر می‌توانیم سال‌ها از آن استفاده کنیم. ما می‌توانیم از این اقدامات (کار‌های امدادی و بهداری در جبهه) به عنوان یک سند بالادستی استفاده کرده و در کار‌ها و اقدامات مربوط به امدادرسانی خود از آن بهره ببریم.

روحیه نیرو‌های داوطلب هلال‌احمر نشات گرفته از اقدامات ارزشمند در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس است

وی با اظهار به این‌که روحیه‌ای که اکنون نیرو‌های داوطلب هلال‌احمر دارند، نشات گرفته از همین اقدامات ارزشمند در سطح جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس می‌باشد، عنوان کرد: در حال حاضر حدود سه میلیون نفر داوطلب در جمعیت هلال‌احمر داریم و امروز، روز جهانی داوطلب بود و خوش به سعادت شما که رونمایی این کار ارزشمند را در این روز انجام دادید.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: شما خیلی‌ها را داوطلب حضور در جبهه کردید و این کار ارزشمندی است. حدود ۱۹۰ آیه در قرآن در مورد کار خیر داریم و خداوند می‌فرماید که من اجرش را خودم می‌دهم.

برگزاری یادواره ۲۵۰۰ شهید امدادگر در سالروز تأسیس هلال‌احمر

وی با اشاره به این‌که ۲۵۰۰ شهید امدادگر داریم که حدود ۵۰۰ تن از آنان از جمعیت هلال‌احمر هستند، گفت: ما اسناد و مدارک آن‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم تا تبدیل به کتاب شود و تاریخ شفاهی آنان را بر اساس مصاحبه با مادران و همسران شهدای امدادگر هلال‌احمر در دست تدوین داریم. اما جرقه‌ای که توسط سردار در ذهن من زده شد این بود که بتوانیم یادواره همه این ۲۵۰۰ شهید امدادگر دفاع مقدس را در سالروز تأسیس هلال‌احمر برگزار کنیم که هرچه برکت در زندگی داریم از همین ایثارگری‌های شهدا و همچنین پاسداشت خون آن‌هاست.

کولیوند در ادامه به اقدامات اخیر جمعیت هلال‌احمر در غزه اشاره کرد و گفت: برادران بینی و بین الله، الآن ارتباطی که بین هلال‌احمر و جوانان داوطلب هست، همین روحیه بسیجی وار می‌باشد. وقتی این جور قضایایی (مسئله غزه) که پیش می‌آید می‌بینیم که خیلی پای‌کار هستند.

وی اظهار کرد: از زمانی که رژیم غاصب صهیونیسم به‌صورت وحشیانه، ددمنشانه و بی‌سابقه این جنایت‌ها را شروع کرد؛ ما اقدامات زیادی را انجام دادیم. اولین کار تماس‌های مکرر با مسئولین صلیب سرخ و فدراسیون‌های آن بود و شبی نیست که ما با آن‌ها تماس نداشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: خوشبختانه بیانیه‌هایی که صادر می‌کنند؛ بیانیه‌هایی غیر قابل قیاس با گذشته می‌باشد و خیلی محکم‌تر و بهتر صحبت می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه اسرائیل به نیرو‌های حاضر در غزه حکم تخلیه از غزه را داده بود، گفت: ما محکم ایستادیم و گفتیم نباید غزه را تخلیه کنیم و آن دسته از نیرو‌های صلیب سرخی که هستند باید بمانند و خدمت‌رسانی کنند. دراین‌بین، چهار نفر از آنان شهید شده و ۹ نفر هم زخمی شدند که آن ۹ نفر در بین هشتادنفری که در جریان تخلیه زخمی‌ها از غزه خارج شدند، برگشتند.

کولیوند پایه و اساس کارکرد تشکیلات هلال‌احمر و صلیب سرخ را مرتبط با دین مقدس دانست و بیان کرد: گفته می‌شود که چندین سال پیش یک شخص غیرمسلمان آن را پایه‌گذاری کرده، اما واقعیت این است که وظایف.

وی با اشاره به کمک‌های کم و قطره‌چکانی از طریق مصر به غزه اظهار کرد: این کمک‌ها ناچیز تحت تدابیر شدید اسرائیلی‌ها ارسال می‌شود. کمک‌ها در منطقه‌ای به نام العریش جمع می‌شود و بازرسی‌های بسیار بسیاری روی آن انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: ما توانسته‌ایم ارتباط مستقیمی با هلال‌احمر غزه که در میدان هستند برقرار کنیم و روزی دو بار، سه بار با آنان ارتباط داریم و از میدان متوجه می‌شویم که چه چیز‌هایی را نیاز دارند.

وی با اشاره به ارتباط تلفنی خود با رئیس هلال‌احمر غزه گفت: این شخص در تماسی که داشتم به من گفت که ما دو جور درد می‌کشیم؛ یک‌بار زمانی که مورد هدف دشمن قرار گرفته و مجروح می‌شویم و دیگری زمانی که زیر تیغ جراحی قرار می‌گیریم چراکه دارویی برای بیهوشی وجود ندارد.

کولیوند افزود: وی قبل از آتش‌بس با اشاره به شرایط سخت می‌گفت، فقط دیگر منتظر بودیم ببینیم که مجروحانمان چه زمانی شهید می‌شوند.

جمع‌آوری ۱۰ هزار تن اقلام زیستی، تجهیزاتی، دارویی

وی با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران بهترین ملت است، تصریح کرد: به طرق مختلف سعی شده که به مردم مظلوم غزه کمک شود و کمک شده است. تا به امروز حدود ۱۰ هزار تن اقلام زیستی، تجهیزاتی، دارویی و ... جمع‌آوری شده است. یک قسمت را خود سردار فتحیان عزیز به ما داد و ما خواهش کردیم که به ما دارو بدهد. سردار فتحیان از اولین افرادی بودند که در این زمینه پیش‌قدم شدند و از ظرفیت خیریه خود نیز استفاده کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطر افزود: سه هزار تن آن در روز‌های اول رفت و هفت هزار تن آن‌هم داریم کار‌های پی گیری آن را انجام می‌دهیم تا انشاالله ارسال شود.

وی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر در جهت حمایت از فلسطینیان، اجتماعات با شکوهی را در سراسر کشور داشته است، گفت: بعد از همان شبی که به بیمارستان غزه حمله کردند و مردم در میدان فلسطین در جهت محکومیت این اقدام صهیونیست‌ها جمع شدند؛ نیرو‌های ما نیز با لباس جمعیت هلال‌احمر آمدند و کسی بر ما خرده نگرفت که شما چرا دخالت می‌کنید. درواقع بچه‌های ما با عشق و علاقه آمدند و شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا را سر دادند و گفتند ما از هویت حرفه‌ای این لباس حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در سراسر استان‌ها و شهرستان‌های کشور جوانان داوطلب جمعیت هلال‌احمر باشکوه و غیرت در صحنه و در جهت محکومیت صهیونیست‌ها به خیابان‌ها آمدند و حتی ثبت‌نام کردند برای اعزام، منتهی شرایط برای اعزام هنوز فراهم نشده است.

آماده‌سازی تجهیزات و زیرساخت‌های سه بیمارستان صحرایی برای امدادرسانی در غزه

کولیوند از آماده‌سازی تجهیزات و زیرساخت‌های سه بیمارستان صحرایی برای امدادرسانی در غزه خبر داد و گفت: به محض اینکه مجوز آن را بگیریم این تجهیزات یک بیمارستان ۱۱۰ تخته و دو بیمارستان ۵۵ تخته را ارسال می‌کنیم تا از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شده و بتوانیم در آنجا امدادرسانی کنیم.

وی متذکر شد: حتی گفتیم اگر اجازه احداث این بیمارستان‌های صحرایی را نمی‌دهید، اجازه دهید زخمی‌ها را به بیمارستان‌های خود منتقل کنیم که متأسفانه این اجازه را نیز هنوز به ما نداده‌اند. البته تعداد مجروحین و مصدومین خیلی زیاد است مخصوصاً خانم‌ها و بچه‌ها.

رئیس جمعیت هلال‌احمر از مکالمه تلفنی خود با رئیس صلیب سرخ مستقر در غزه و رئیس فدراسیون‌های آن‌ها گفت و بیان کرد: در این مکالمه از ناکارآمدی نهاد‌های بین‌المللی شکوه کردم. وقتی‌که جنگ نباشد همگی خوشی هستیم و مشکلی نداریم. صلیب سرخ ایجاد شده تا به مصدومان کمک کنیم و به آن‌ها آب و برق و غذا و ... برسانیم. نمی‌توانیم فقط بگوییم که دولت‌ها نمی‌گذارند و دیگر هیچ. می‌توانیم که حداقل صدای آن‌ها باشیم. می‌توانیم مجمع برگزار کنیم و در آن صهیونیست‌ها را محکوم کنیم که در تاریخ هم ثبت شود چراکه تاریخ ما را قضاوت می‌کند؛ جدا از اینکه باید در قیامت پاسخ بدهیم. قرار شد که امروز و فردا که در غزه هستند؛ پیگیری کنند تا شاید گشایشی بشود.

جمع‌آوری تمامی جنایات صهیونیستی در غزه

وی از جمع‌آوری تمامی جنایات صهیونیستی در غزه گفت و اظهار کرد: تمام جنایاتی را که صهیونیست‌ها کرده‌اند که حدود ۹۰ مورد می‌باشد. آن‌ها را با مختصات کامل جغرافیایی و همراه با مدارک و عکس جمع‌آوری کردیم و متنی را آماده کردیم و یک ویدئو کنفرانس با ۸۶ رئیس هلال‌احمر و صلیب سرخ از کشور‌های مختلف دنیا گذاشتم و قرار شد این متن را امضاء کرده و علیه صهیونیست‌ها اعلام‌جرم کنیم.

کولیوند خاطرنشان شد: درهرصورت هرچه در توانمان باشد انجام می‌دهیم؛ جایی بتوانیم پیامی بدهیم، داد بزنیم. هر کاری از دستمان بربیاید، بینی و بین الله داریم انجام می‌دهیم و این‌ها برگرفته از درس‌هایی است که شما پیشکسوتان دفاع مقدس به ما یاد داده‌اند و ما درس پس می‌دهیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار