کارشناس مسائل بین‌الملل:

درآمد بیشتر سیاست‌مداران آمریکایی از حضور در محافل ضد ایرانی است

ایزدی گفت: منبع درآمدی بیشتر سیاست‌مداران آمریکایی، از طریق حضور در محافل و کنفرانس‌های ضد ایرانی است.
کد خبر: ۶۳۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ - 08December 2023

درآمد بیشتر سیاست‌مداران آمریکایی از حضور در محافل ضد ایرانی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فواد ایزدی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی با اشاره به حضور «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گردهمایی گروهک منافقین اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های اپوزیسیون ایران، وجود اختلاف میان گروهک منافقین و سلطنت‌طلبان است و این اختلاف، از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون وجود داشته و افرادی نظیر پمپئو با استفاده از این اختلاف، به دنبال صرفاً ایجاد منابع مالی برای خود هستند.

وی افزود: پمپئو و امثال او، منابع مالی خود را گاهی از برخی کشور‌های منطقه، گاهی از اسرائیلی‌ها یا بعضاً از آمریکایی‌ها تأمین می‌کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه اضافه کرد: منبع درآمدی بیشتر سیاست‌مداران آمریکایی، از طریق حضور در محافل و کنفرانس‌های ضد ایرانی است؛ لذا متناسب با مبالغی که به آن‌ها پرداخت می‌شود، یکسری موضوعات را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه مبالغ پرداختی از سوی سازمان‌هایی نظیر منافقین، به تناسب جایگاه سیاسی و تأثیر افراد در ساختار قدرت، متفاوت است گفت: تعدادی از مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا معتقدند که گروهک منافقین به علت تبحر و سابقه در حوزه ترور و تروریسم، برای ضربه به ایران بیشتر به درد آن‌ها می‌خورد.

لازم به توضیح است که «پمپئو» وزیر امور خارجه در دولت ترامپ، اخیراً با حضور در گردهمایی گروهک تروریستی منافقین، ضمن طرح ادعا‌های واهی نسبت به ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران، سلطنت‌طلبان را «دیکتاتور» خواند. اظهارات این مقام سابق دولت آمریکا، موجی از واکنش را در میان هواداران «رضا ربع پهلوی» به دنبال داشت.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها