نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مبارزه با فساد در راس نظام اسلامی قرار دارد

حجت‌الاسلام «شعبانی» با اشاره به اینکه مبارزه با فساد در نظام اسلامی در رأس قرار دارد، گفت: در مبارزه با فساد، به جای متهم کردن یکدیگر، نیازمند هم افزایی و همراهی همه نهادها و دستگاه‌ها هستیم.
کد خبر: ۶۳۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ - 08December 2023

مبارزه با فساد در نظام اسلامی در رأس قرار داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: در برخی مسائل اجتماعی و یا ایام خاص همانند انتخابات، باید نسبت به رعایت تقوا حساس‌تر باشیم. بنا بر آیات قرآن، دین مداری به انسان اجازه فساد در جامعه را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه کسی اهل فساد است، یعنی او به معنی واقعی دیندار نیست و تنها ظاهر خود را دیندار نشان می‌دهد، افزود: فردی که فساد انجام می‌دهد هم به دین مردم و هم به خود مردم  آسیب می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مبارزه با فساد در نظام اسلامی در رأس قرار دارد، تصریح کرد: در مبارزه با فساد، به جای متهم کردن یکدیگر، نیازمند هم افزایی و همراهی همه نهادها و دستگاه‌ها هستیم. اگر در این عرصه، نگاه سیاسی حاکم شد فسادها در جامعه تکرار خواهد شد.

وی ادامه داد: اتهام هام زنی‌ها نتیجه‌ای جز آسیب زدن به امنیت روانی جامعه ندارد. برخورد قاطع، سریع و ابلاغ نتیجه به مردم در پرونده‌های فساد یک ضرورت است.

حجت‌الاسلام شعبانی خاطرنشان کرد: انتظار از دولت انقلابی این است که گلوگاه‌های فساد را درست شناسایی کند و با مفسادان برخورد قاطع کند. در فساد اخیر این سوال باید پرسیده شود چرا این مقدار از ارز به یک کالای غیر ضروری اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: بیت المال متعلق به همه مردم است، اگر در اولویت‌ها هزینه نشود حق همه مردم تضییع خواهد شد. منابع مالی کشور باید برای اولویت‌ها و رفع مشکلات همچون رفع مشکل ازدواج و اشتغال جوانان استفاده شود.

امام جمعه همدان ادامه داد: آنچه در رابطه با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر سوت زنی مهم است، بررسی عادلانه و کارشناسی مسائل و بیان آن به مردم می‌باشد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی برعلیه مردم غزه متذکر شد: امروز در غزه آنچه پیش می‌رود سیاست‌های آمریکاییست، نه خواست مردم جهان، حمایت از مردم مظلوم غزه وظیفه شرعی و قانونی ماست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار