در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل بین‌الملل: آمریکا به‌دنبال نابودی کامل نوار غزه است/ مردم منطقه در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها آرام نخواهند نشست

ایزدی با بیان اینکه حمایت‌ آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی تا تخریب کامل غزه ادامه خواهد یافت، گفت: در صورت تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه، مردم منطقه در برابر این جنایت‌ها آرام نخواهند نشست.
کد خبر: ۶۳۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 10December 2023

کارشناس مسائل بین‌الملل: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال نابودی غزه است/ مصمم‌تر شدن حماس و جهاد اسلامی در دفاع از مردم غزه«فؤاد ایزدی» تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس با اشاره به «وتو» قطعنامه برقراری آتش‌بس در غزه توسط آمریکا اظهار داشت: در جریان رأی‌گیری شورای امنیت درباره جنگ غزه، آمریکا رأی منفی و انگلیس هم رأی ممتنع داد؛ سایر کشور‌ها رأی مثبت دادند. ضمن اینکه خارج از این رأی‌گیری هم بیش از صد کشور حامی این قطعنامه بودند.

ایزدی در ادامه به تلاش آمریکا برای نابودی غزه اشاره کرد و افزود: در شرایطی که اکثر کشور‌های دنیا موافق تصویب این قطعنامه بودند، آمریکا یک تنه رأی منفی به آن داد و دلیل آن هم این است که آمریکا تلاش می‌کند غزه نابود شود. در واقع همان هدفی که رژیم صهیونیستی در غزه دنبال می‌کند، آمریکا نیز در صدد آن است. 

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه از دید آمریکا غزه هنوز به‌صورت کامل نابود نشده است، گفت: برای همین است که آمریکا به ‌دنبال خریدن وقت بیشتری است تا رژیم صهیونیستی غزه را بیشتر تخریب و انسان‌های بیشتری را قتل‌عام کند.

وی به هدف مشترک آمریکا و «اسرائیل» برای نابودی غزه اشاره و خاطرنشان کرد: البته وتوی قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در غزه تمام این ماجرا نیست و در کنار تمام علاقمندی که آمریکا و «اسرائیل» آمریکا برای نابودی غزه دارند، شاهد هستیم که آمریکا هم نهایت سعی و تلاش خود را می‌کند تا سلاح‌های بیشتری را برای رژیم صهیونیستی ارسال کند.

ایزدی اضافه کرد: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی تا آنجایی ادامه دارد که پروژه تخریب غزه کامل شود. موضوعی که نشان از این مهم دارد که هر دو به‌دنبال تخریب و نابودی کامل باریکه غزه هستند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: در جریان جنگ غزه شاهد هستیم که سلاح‌هایی که در دستان ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد آمریکایی است، پوشش سیاسی خوب و کاملی هم آمریکا از «اسرائیل» انجام می‌دهد و هرگونه اطلاعات مورد نیاز این رژیم را هم آمریکا تامین می‌کند.

وی به مصمم‌تر شدن گروه‌های مقاومت فلسطین برای دفاع در برابر حملات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: اما در آن طرف میدان هم حماس و جهاد اسلامی گروه‌های مبارزی هستند و بعد از آغاز این جنگ و وتوی این قطعنامه بیشتر برای دفاع از خود و مردم غزه مصمم می‌شوند.

ایزدی با اشاره به عملیات‌هایی که محور مقاومت علیه پایگاه‌های آمریکا در منطقه انجام می‌دهد، اظهار داشت: حملات و عملیات‌های سایر گروه‌های مقاومت منطقه در عراق، یمن و لبنان دو ماه است که علیه پایگاه‌ها و مراکز نظامی آمریکا آغاز شده است و آینده این تحولات هم نامعلوم است. ولی موضوع مهم اینجاست که کاری که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند کمک به تخریب هرچه بیشتر غزه است و در این مسیر ایالات متحده هرچه بیشتر در حال از دست دادن آبروی بین‌المللی خودش است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: البته این جنگ و نوع برخورد آمریکا با آن بازی دو سر باخت برای آمریکا است. زیرا اگر بخواهند این جنگ را متوقف کنند شکست بزرگی را خوردند و اگر هم بخواهند که این جنگ را همچنان ادامه بدهند باید گفت که ادامه این درگیری هم شکستی دیگر برای آمریکا است.

وی با اشاره به بهترین تصمیمی که محور مقاومت می‌تواند در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی اتخاذ کند، افزود: بهترین تصمیم محور مقاومت ادامه دادن همین مسیر فعلی است. آن‌ها باید با آوردن فشار‌های هرچه بیشتر بر آمریکا و بازنگهداشتن جبهه شمال کاری کنند که آمریکا در منطقه احساس راحتی و امنیت نداشته باشد.

ایزدی در پایان تصریح کرد: فعال شدن جبهه یمن علیه رژیم صهیونیستی یادآور این نکته مهم به طرف‌‎های آمریکایی و صهیونیستی است که مردم منطقه در برابر تجاوزات آن‌ها آرام نخواهند نشست و هرچند ممکن است که آمریکایی‌ها در تخریب غزه دست برتر را داشته باشند، ولی هرچه مردم بیشتری را در غزه بکشند ادامه حضور آن‌ها در منطقه غرب آسیا با چالش بیشتری روبرو خواهد شد و شاهد ضدیت بیشتری در میان مردم منطقه با این کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار