نماینده مجلس در تذکر شفاهی:

مجلس معیشت مردم و حمله تروریستی به مرزبانان را در اولویت قرار دهد

آصفری گفت: پرداختن به موضوعاتی همچون معیشت مردم و حمله تروریستی به جوانان مرزبان باید در اولویت کاری مجلس قرار گیرد.
کد خبر: ۶۳۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳ - 19December 2023

مجلس باید موضوعات مهمی همچون معیشت مردم و حمله تروریستی به مرزبانان را در اولویت قرار دهدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدحسن آصفری» نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز  (۲۸ آذر) مجلس شورای اسلامی در تذکری با بیان اینکه مسئله تامین گوشت قرمز به قیمت مناسب برای مردم بسیار مهم است، اظهار داشت: به یقین باید موضوع گرانی کالا‌های اساسی مردم در اولویت ما باشد، همچنین حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت که روز گذشته اتفاق افتاد موضوع مهم دیگری است که باید امروز آقای وزیر نفت جهت توضیح مسئله به مجلس می‌آمد چراکه این اتفاق دو سال گذشته نیز رخ داد.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس افزود: متأسفانه جایگاه‌های سوخت برای ۱۶ سال قبل است لذا باید پرسید وزارت نفت برای به روزرسانی این جایگاه‌ها چه اقداماتی انجام داده است چرا که همین مسئله موجب حمله به جایگاه‌ها شده است.

وی ادامه داد: اولویت اساسی ما باید همه کالا‌های اساسی مردم مانند گوشت و مرغ و تأمین نهاده‌های دامی باشد، لذا آیا نباید وزیر جهاد کشاورزی جهت پاسخگویی نسبت به وضعیت موجود به مجلس بیاید؟ یا با توجه به اتفاقی که به تازگی در مرز‌ها رخ داده است آیا وزیر کشور نباید به مجلس جهت پاسخگویی بیاید تا نسبت به اقدامات انجام شده برای استحکام و مقاوم‌سازی سنگر‌های بچه‌های ما در مرز‌ها توضیح دهد؟ تا زمانی که یک خانه کلنگی سنگر بچه‌های ما است جریان تروریست اقدام شق‌القمری انجام نداده بنابراین این اتفاق به دلیل بی‌عرضگی ما است که یک جریان کوچک تروریستی می‌تواند اینگونه جوانان ما را به شهادت برساند.

آصفری همچنین تأکید کرد: باید بخشی از زمان سه‌شنبه‌های نظارتی به موضوعاتی که به تازگی اتفاق افتاده‌اند اختصاص یابد؛ بنا براین گزارش در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: از صبح امروز دوستان متعددی به دستور جلسه اعتراض دارند که از یک جهت به حق است، البته گزارش تحقیق و تفحص‌ها طبق آیین‌نامه باید در دستور کار قرار می‌گرفتند چراکه در نوبت بودند، اما ما امروز باید در خدمت وزیر صمت جهت رسیدگی به موضوع خودرو باشیم، اما شب گذشته به ما اطلاع دادند که نمی‌توانند امروز به صحن بیایند بنابراین گاهی چنین اتفاقاتی برای دستور صحن می‌افتد، هرچند به لحاظ قانونی می‌تواند یک نوبت حضور خود را در مجلس به عقب بیندازند، اما وقتی که بعد از ظهر روز قبل اعلام می‌کنند ما چطور دستور جلسه برای موضوعات دیگر را برقرار کنیم؟ لذا خواهش می‌کنم حداقل ۷۲ ساعت قبل ما را مطلع کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار