رئیسی در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان»:

توسعه روابط همسایگی در راستای تأمین منافع متقابل سیاست اصولی ایران است

رئیس‌جمهور گفت: برگزاری موفق نشست ۳+۳ در تهران اقدامی سازنده برای تقویت روابط و همکاری‌های منطقه‌ای و عادی‌سازی روابط کشور‌های منطقه با یکدیگر است.
کد خبر: ۶۳۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ - 20December 2023

توسعه روابط همسایگی در راستای تأمین منافع متقابل سیاست اصولی ایران استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی، از روند رو به گسترش روابط و اجرای توافقات فیمابین ابراز خرسندی کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه در واکنش به طرح دولت ارمنستان برای توسعه مسیر‌های ارتباطی جاده‌ای و ریلی میان دو کشور و نیز کشور‌های منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر نوع اقدام و بستری برای گشایش مسیر‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی در منطقه با رعایت اصل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشور‌ها حمایت می‌کند و آن را گامی مؤثر در راستای تحکیم صلح و تأمین منافع همسایگان ارزیابی می‌کند.

رئیسی، قفقاز را منطقه‌ای مهم و نیازمند به صلح و آرامش دانست و افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال قفقاز ثابت است و باید مراقب بود که منطقه قفقاز به میدان رقابت کشور‌های فرامنطقه‌ای تبدیل نشده و مسائل آن توسط کشور‌های منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.

رئیس‌جمهور، برگزاری موفق نشست ۳+۳ در تهران را اقدامی سازنده در جهت تقویت روابط و همکاری‌های منطقه‌ای و عادی‌سازی روابط کشور‌های منطقه با یکدیگر توصیف و تصریح کرد: توسعه روابط همسایگی و تقویت روابط در راستای تأمین منافع متقابل و منافع کشور‌های منطقه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز در این مکالمه تلفنی ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور و آخرین تحولات منطقه و نیز اقدامات مسئولان دو کشور در راستای اجرای توافقات و پیشبرد همکاری‌های مشترک، تداوم و افزایش مراودات مسئولان عالی‌رتبه ایران و ارمنستان را گواه اراده دو کشور برای گسترش همه‌جانبه روابط فیمابین دانست.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار