وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مطالبه چندین ساله اصحاب تئاتر را برآورده خواهیم کرد

اسماعیلی با تاکید براینکه مطالبه چندین ساله اصحاب تئاتر را برآورده خواهیم کرد، گفت: بازطراحی مهندسی نیز در مجموعه تئاتر شهر صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۳۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ - 21December 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب تاکید کرد: بازطراحی مهندسی نیز در مجموعه تئاتر شهر صورت گرفته است.

مطالبه چندین ساله اصحاب تئاتر را برآورده خواهیم کرد

پیش از این رضا کیانیان درباره ساخت و سازهای حوالی ایستگاه مترو مجموعه‌ی تئاتر شهر در روایتی گفته بود: «در آن دوره، تمام هنرمندان تئاتر و حتی زنده‌یاد آقای سمندریان در مجموعه‌ی تئاتر شهر جمع شدیم و از شهرداری و مسوولان مترو خواستیم تا این ایستگاه را در حریم تئاتر شهر نسازند.

بازسازی مجموعه‌ی تئاترشهر در سال ۶۸ بدون در نظر گرفتن معماری و ساختار بیرونی و درونی تئاترشهر اتفاق افتاد. در واقع، یک طراحی ارزان‌قیمت و بازاری را به این بنا تحمیل کردند و به وجهه‌ی هنری آن ضربه زدند که ضربه‌ای به روح تئاترشهر بود.

در خبرها شنیده‌‌ام که این روزها مهندسان مشغول تعمیر تئاتر شهر هستند. معتقدم اگر مرکز هنرهای نمایشی این اثر حفاظت‌شده و ثبت ملی را به شهرداری بسپارد، شهرداری می‌تواند آن را براساس نقشه‌هایی که تئاترشهر بر مبنای آن ساخته شده، تعمیر و بازسازی کند تا معماری داخلی این بنای هنری حفظ شود.

مطالبه چندین ساله اصحاب تئاتر را برآورده خواهیم کرد

همچنین می‌تواند آن بخش‌هایی را که سال ۶۸ به تئاتر شهر تحمیل شدند و زیبایی آن را خدشه‌دار کردند، پاک کند و وقتی مجموعه آماده شد، آن را به مرکز هنرهای نمایشی بسپارد.

از طرفی می‌توان این پارک را به پارک «نمایش» تبدیل کرد؛ آمفی‌تئاترهای کوچک و روباز با سقف‌های متحرک در آن ایجاد کرد که حتی زمستان هم فعال باشند.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار