کلاته عربی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مخاطبان خارجی از کتاب‌های دفاع مقدس استقبال می‌کنند/ انتشار 28 کتاب در آینده

موسسه روایت 27 بعثت به همت سردار شهید همدانی تاسیس شده و آثار فراوانی در زمینه کتاب و فیلم مستند را در کارنامه خود دارد.
کد خبر: ۶۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ - 16January 2016

مخاطبان خارجی از کتاب‌های دفاع مقدس استقبال می‌کنند/ انتشار 28 کتاب در آینده

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، موسسه فرهنگی هنری روایت27 بعثت که با اهتمام سردار شهید حاج حسین همدانی تاسیس شد، تا کنون قدمهای بلندی در ترویج و نشر ارزشهای دفاع مقدس برداشته است. این موسسه در حوزه کتاب فیلم آثار متعددی ارائه داده که نشان از جهت گیری و حرکت روبه رشد این موسسه است.

جواد کلاته عربی، معاون ادبیات دفاع مقدس مؤسسه فرهنگی هنری روایت 27 بعثت در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به تاریخجه مؤسسهی فرهنگی هنری روایت 27 بعثت گفت: این موسسه در سال 1391 با همت شهید حاج حسین همدانی، سردار کاظمینی، گلعلی بابایی، آقای عسکری، آقای شکری، آقای بهزاد و چند تن دیگر از فعالان حوزهی ادبیات دفاع مقدس تأسیس شد که در دو حوزهی تولید کتاب و تولید مستند تلویزیونی فعالیت میکند و مأموریت اصلی آن، نشر آثار مرتبط با لشکر 27 محمد رسولالله (ص) و سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) در دوران دفاع مقدس است.

وی در ادامه افزود: این مؤسسه به لطف خدا تا کنون موفق به چاپ 43 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس شده است که این آثار شامل مجموعههای کارنامهی عملیاتی، یگاننویسی، زندگینامهی مستند فرماندهان، تاریخ شفاهی، خاطرات خودنوشت، آلبوم تصاویر و کتاب کودک قرار میگیرد. همچنین لازم به ذکر است که تعداد قابل توجهی از کتابهای این مرکز به زبانهای انگلیسی و عربی ترجمه شده و در آن سوی مرزها مورد استقبال مخاطبان خود قرار گرفته است.

معاون ادبیات دفاع مقدس مؤسسه با توضیح در باره کتاب «پیغام ماهیها» که به قلم گلعلی بابایی به رشته تحریر در آمده، گفت: اولین اثر مؤسسه در رابطه با شهدای مدافع حرم بوده و در حال حاضر هم با توجه به نظر سردار کاظمینی، فرمانده سپاه محمد رسولالله(ص) و رئیس مؤسسه، در رابطه با شهدای مدافع حرم کارهای خوبی در بخش ادبیات دفاع مقدس شروع شده است و انشاءالله در چند ماه آینده کتابهایی را با این موضوع روانهی بازار نشر خواهیم کرد.

وی درپایان درباره برنامه های آتی موسسه روایت 27 بعثت توضیح داد: به لطف خدا هماکنون مراحل چاپ سه کتاب و آمادهسازی پنج کتاب در مؤسسه در حال انجام است و تعداد بیست کتاب هم در دست نگارش داریم. این کتابها در ردههای کارنامهی عملیاتی لشکر 27، زندگینامهی فرماندهان لشکر 27، کودک و نوجوان و تاریخ شفاهی قرار میگیرد. انشاءالله کتاب زندگی نامهی سردار شهید اللهدادی هم در آیندهای نزدیک به دست علاقمندان ادبیات دفاع مقدس و شهدای مقاومت خواهد رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار