دکتر سیدمحمد حسینی

انتظار فعال این است که منتظران وظیفه خود را بدانند

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: سخن از تربیت است وجامعه ای که زمینه ساز ظهور باید باشد باید به بحث تربیت توجه کافی کند
کد خبر: ۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲ - 23June 2013

انتظار فعال این است که منتظران وظیفه خود را بدانند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر سیدمحمد حسینی در همایش دکترین مهدویت اظهار داشت: یکی از ویژگی های جامعه مهدوی بحث اخلاقی است اگر این جامعه، جامعه عدل و رفاه و جامعه علم و دانش و جامعه امنیت هست به خاطر این است که انسانهای این جامعه ، انسانهایی هستند که ایمان راسخ و ارتباط محکم با خدا دارند .

وی خاطرنشان کرد: درجامعه ای که انسانها حقوق دیگران را رعایت کنند به حق دیگری تعدی نکنند ناهنجاری ها از بین می برد و خیلی هزینه ها که صرف ناهنجاری و آسیب ها می شود ، همه به صفر می رسد و انسانها به جای نزاع وجنگ دست به دست هم می دهند و سبب اعتلای جامعه می شوند. درجامعه مهدوی این وضعیت وجود دارد.

حسینی اظهار داشت: افضل االبعاده انتظار الفرج، این انتشار یک حالت انفعالی نیست که فقط افراد تماشاچی باشند که کی زمان ظهور می رسد این انتظار غلط است انتظار که یک عمل صالح و عبادت است مثل دیگر عباداتمثل نماز و حج باید حرکت و پویایی داشته باشد.

وزیر ارشاد گفت: انتظار فعال این است که منتظران وظیفه خود را دانسته وانسان سازی را شروع وانسان را به سمت کمالات سوق دهند.

وی تصریح کرد: الان در جهان ظلم است ولی اگر قیامی صورت می گیرد آن موقع ظالمان نیز اوج خباثت خود را نشان می دهند. اگر انقلاب اسلامی و 15 خرداد نبود، آن جنایات مشخص نمی شد اگر دفاع 8 ساله نبود آن ظلم معلوم نمی شود

وی تصریح کرد: اگر مقاومت حزب الله در جنگ 33 روزه نبود اوج ظلم ستم صهیونیستی وجود نداشت و وقتی جهان پر از ظلم می شود که انسان های باورمند وظیفه خود را انجام دهند و امربه معروف ونهی از منکر کنند

حسینی گفت: اگر می بینیم در جهان غرب اروپا آمریکا پدیده اسلام هراسی است به خاطر این است که می خواهند تعداد مسلمانان روز به روز افزایش پیدا می کند. اگر وحشتی در غرب وجود دارد از انسانهایی ست که آماده هستند برای این که زمینه ساز ظهور باشند.

وی یادآور شد: ما درگذشته نیز درصدر اسلام داشتیم که اگر یهود در مدینه وخیبر و قبابل هستند این ها منتظر بودند به یک معنا. اینها آمده بودند برای اینکه ندای پیامبر رااجابت کنند اما چون آلوده در زندگی دنیا شدند ومنافع خود را دیدند، این بود که ایستادند ومخالفت کردند وجنگهایی که برپا شد.

حسینی یادآور شد: نکته ای که تأکید می شود این که امام زمان که ظهور می کند بنا نیست که از امدادهای الهی استفاده کند باید جامعه به مرحله ای از  رشد برسد که پذیرای حق وعدل باشد و باید تربیت انسانها دستور همگان باشد.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما در محدوده مرزهای جعرافیایی محدود نیست توانمندی هایی داشت که توانست کشور ایران را آزادکند و حالا اگر می خواهد در سطح وسیع تری انجام شود باید مجاهدتهای بیشتری صورت گیرد

حسینی گفت: بحث تربیت جایگاه بسیار والایی دارد واگر در جامعه ما بحث اخلاق وتربیت بها داده شود قطعا ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی ا جتماعی و سیاسی ما برطرف می شود. این طور نیست که ما فقط با برطرف کردن مشکلات اقتصادی، جامعه ای الگو داشته باشیم .

به تربیت باید از دوران کودکی بها داد. حداقل از زمان تولد فرزند بحث تربیت مهم است. از دوران کودکی شخصیت شکل می گیرد تا افراد جامعه بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار