چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش؛

قلم و اندیشه دو بال پرواز در آسمان شناخت و معرفت هستند / با مسلسل قلم به جنگ تهاجم فرهنگی بشتابید

حجت الاسلام محمد علی آل‌هاشم اظهارداشت :قلم و اندیشه دو بال پرواز در آسمان شناخت و معرفت هستند و قلم بدون اندیشه، اسب تیزپای است که سوارکاری ندارد تا آن را هدایت کند.
کد خبر: ۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲ - 06July 2013

قلم و اندیشه دو بال پرواز در آسمان شناخت و معرفت هستند /  با مسلسل قلم به جنگ تهاجم فرهنگی بشتابید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

در این همایش حجتالاسلام والمسلمین "سید محمدعلی آل هاشم" رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، "محمدحسن نامی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، "سید محمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر "عزتی" معاون هماهنگکننده وزارت دفاع، امیر "دره باغی" جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار "خادم بیغم" جانشین نیروی دریایی ارتش، امیر "خواجه امیری" معاون هماهنگکننده سازمان حفاظت اطلاعات ارتش و امیر "حیدری" رئیس کانون بازنشستگان ارتش حضور داشتند.
 
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، رئیس عقیدتی- سیاسی ارتش ضمن خیرمقدم به حاضرین در این مراسم، گفت: چهاردهم تیرماه به عنوان روز قلم در ارتش به ثبت رسیده است و جا دارد به همین دلیل عرض تبریک به اهالی قلم متعهد و دلسوز داشته باشیم.
 
رئیس عقیدتی- سیاسی ارتش افزود: آنچه که از قلم میتراود، اندیشه است و همراهی اندیشه و قلم به قرنها پیش باز میگردد؛ زیرا قلم و اندیشه دو بال پرواز در آسمان شناخت و معرفت هستند و قلم بدون اندیشه، اسب تیزپای است که سوارکاری ندارد تا آن را هدایت کند.
 
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه یک اندیشمند قلم به دست به مانند یک تکتیرانداز متعهد در میدان نبرد اندیشههاست، تصریح کرد: این تک تیرانداز برای پیروزی نیازمند نهایت دقت، هدفگیری، لحظهشناسی و سرعت علم است. اصحاب قلم سنگرنشینان فکر و اندیشه هستند تا در عرصههای فرهنگی با مسلسل قلم به جنگ تهاجم فرهنگی بشتابند و پیشرفت را در جامعه و فرهنگ اجتماع حاکم کنند.
 
وی با اشاره به تعبیری از امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه قلمها شهید پرورند، اهمیت انتشارات را به مانند اهمیت خونهایی دانست که در جبههها ریخته میشوند، تاکید کرد: آنچه هجوم افکار را به زنجیر میکشد قلم است و آنچه اندیشه را فرمان میدهد قلم فرمانبردار آن است. بنابراین روح لطیف آدمی نگارش لطیف را میطلبد.
 
حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به سه امتیاز قلم اشاره کرد و ابراز داشت: باقی ماندن سخن، دقیقبودن و عمیق بودن از ویژگیهای قلم است.
 
وی افزود: بیگمان قلم یکی از نعمتهای بیبدیل الهی است. قلم اگر ریشه در تدین داشته باشد، میوهاش شیرینتر و ماندگارتر خواهد بود. ارزش قلم به پیام اوست و عظمت نوشته به محتوایش.
 
رئیس عقیدتی- سیاسی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: به منظور ارج نهادن به مقام شهداء و فراهم نمودن بستر فرهنگی و تشویق نویسندگان نظامی و غیرنظامی اقدام به برگزاری چهارمین همایش اندیشه و قلم جمهوری اسلامی با هدف شناسایی اهل قلم ارتش نمودیم و به منظور ایجاد بستر فرهنگی و تشویق آنان، همچنین شناخت اهل قلم غیرارتشی که دارای آثار مربوط به ارتش هستند، این همایش را برگزار نمودیم و در این رابطه برنامهریزی، پشتیبانی، حمایت، چاپ و در نهایت گردآوری آثار و پردازش آنان برای اهل قلم ارتش به منظور استفاده اهل قلم و پژوهشگران مورد توجه است.

حجت الاسلام آل هاشم در روزهای پایان دولت دهم از همکاری و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش تشکر کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار