شهردار تهران:

مسیحی و مسلمان برای حفظ ایران کنار هم جنگیده‌اند و جان خود را فدا کرده‌اند

زاکانی گفت: امروز مسیحیان و مسلمانان فارغ از دینشان صد‌ها سال در ایران زمین کنار هم زندگی کرده‌اند.
کد خبر: ۶۴۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ - 27December 2023

زاکانی: مسیحی و مسلمان برای حفظ ایران کنار هم جنگیده‌اند و جان خود را فدا کرده‌اندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران به‌همراه جمعی از معاونین شهردار و شهردار منطقه ۸ به مناسبت سال جدید میلادی امروز (۶ دی‌ ۱۴۰۲) به دیدار جمعی از شهروندان ارمنی تهران رفت و پای صحبت‌های آنان نشست.

در این دیدار که آرامیان، رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه ایران و تعدادی از کشیش‌ها نیز حضور داشتند، شهردار تهران با تبریک فرخنده سالروز میلاد عیسی مسیح (ع)، اظهار داشت: ما به پاکی و بزرگی حضرت مریم (س) باور داریم. قرآن از ایشان و از فرزند مبارکشان به بزرگی و عظمت یاد می‌کند. این میلاد زمانی رقم خورد که مردم به‌واسطه بدعت‌های بنی‌اسرائیل در گرفتاری به‌سر برده و به دنبال منجی بودند.

وی با تأکید بر اینکه براساس حکم قرآن تبعیت از پیامبران بزرگ الهی ضروری است، اضافه کرد: امروز نیز کسانی هستند که با بدعت‌گذاری همان مسیر را دنبال می‌کنند که حضرت عیسی (ع) با آن مخالفت داشت؛ صهیونیسم بین‌الملل بزرگ‌ترین مصداق آن است که بدون کمترین فهمی از آیین حضرت موسی (ع) مشغول جنایتکاری است.

زاکانی افزود: برای صهیونیست‌ها، مسلمان و مسیحی و یهودی تفاوتی نمی‌کند. آن‌ها نه به مسجد رحم می‌کنند، نه به کلیسا. آن‌ها به هر آنچه نشانی از انسانیت است مانند مدارس و بیمارستان‌ها حمله می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما به رجعت عیسی مسیح (ع) معتقدیم. اینکه به همراه حضرت مهدی (عج) دنیا را از ظلمات نجات خواهد داد.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز دنیا معترض جنایات صهیونیست‌هاست. بخش مهمی از این اعتراضات توسط هم‌کیشان شما یعنی مسیحیان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اشتراکات تاریخی میان مسلمانان و مسیحیان ایران افزود: ما با شما در انسانیت شریک هستیم. به خدا و ادیان الهی ایمان داریم و صد‌ها سال کنار هم فارغ از دین‌مان زندگی کرده‌ایم. برای حفظ ایران عزیز؛ مسیحی و مسلمان کنار هم جنگیده‌اند و جان خود را فدا کرده‌اند.

زاکانی در پایان تاکید کرد: بنابر اعتقاد شیعیان، حضرت مسیح (ع) به همراه موعود ما حضرت مهدی (عج) باز خواهد گشت و دنیا را از این ظلمات نجات خواهد داد و ما بی صبرانه منتظر منجی هستیم.

در این دیدار که در انجمن فرهنگی ورزشی «نائیری» در منطقه ۸ انجام شد، از خانواده‌های شهدای ارامنه تقدیر و تشکر به‌عمل آمد.

شهردار تهران درحاشیه دیدار صمیمانه با شهروندان ارمنی در منطقه ۸ تهران در جمع خبرنگاران بیان کرد: توفیق داشتیم خدمت هموطنان مسیحی بوده و در جمع بامحبت آن‌ها آغاز سال جدید میلادی را گرامی بداریم.

وی با اشاره به گفت‌وگوی صمیمانه و رو در رو با این شهروندان، اضافه کرد: عمده موضوعات مطرح‌شده از جانب این عزیزان مربوط به دغدغه‌های عمومی جامعه بود. مانند موضوع زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی و آلودگی هوا. بخش دیگری از مطالبات هم مربوط به خدماتی است که جامعه ارامنه نیاز دارند و وظیفه ما پیگیری و بررسی این مشکلات است.

علیرضا زاکانی تاکید کرد: مهم‌ترین جوهره دستورات صادرشده نیز در راستای نوکری و خدمت‌رسانی به مردم بود.

شهردار تهران در خاتمه با گرامیداشت دوباره ایام میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، قناعت و مناعت طبع هموطنان ارمنی را ستود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار