فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش اعلام کرد؛

کاشت ۲ هزار اصله درخت در مرکز آموزشی شهید «اشرف‌گنجویی» کرمان

سرتیپ دوم ستاد «اغلامعلیان» گفت: کاشت ۲ هزار اصله درخت در راستای پویش صبح زیتون و با شعار هر سرباز ۳ درخت در مرکز آموزش ۰۵ شهید سرلشکر «علیرضا اشرف گنجویی» ارتش انجام شد.
کد خبر: ۶۴۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ - 30December 2023

کاشت ۲ هزار اصله درخت در مرکز آموزشی شهیدسرلشکر «علیرضا اشرف‌گنجویی» کرمان

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، سرتیپ دوم ستاد «امیر غلامعلیان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش، صبح امروز در آئین کاشت 2 هزار اصله درخت در مرکز آموزش 05 شهید سرلشکر علیرضا اشرف گنجویی کرمان، که با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد، اظهار داشت: امروز اولین یگان نظامی در استان کرمان با کاشت تعداد 2 هزار اصله  نهال به پویش کاشت درخت پیوسته است.

وی با اشاره به کاشت 2 هزار اصله نهال از نوع اوکالیپتوس و زیتون در این مرکز آموزشی، گفت: این اقدام در راستای پویش صبح زیتون و با شعار هر سرباز 3 درخت انجام شده و گامی دیگر در جهت اقتدار ایران اسلامی، با شعار ایران سرسبز ایران قوی برداشته شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق ارتش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده‌اند به عدد ملّت ایران برای هر نفر سه نهال کاشته بشود، افزود: معنای این سخن این است که در طول چهار سال، برنامه دولت در مورد ایجاد یک میلیارد نهال تحقّق پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق آمادگی دارد تا نسبت به ایجاد و توسعه فضای سبز در عرصه‌های در اختیار و نقاط مشخص شده برای درختکاری از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان اقدام کند. تا پایان اسفند سال جاری تعداد 5 هزار اصله نهال در مرکز آموزشی 05 شهید سرلشکر علیرضا اشرف گنجویی کرمان کاشته می‌شود.

«علیرضا ابوالحسنی»مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز در این آئین گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به مسئله کاشت و نگهداری درخت که فرموده‌اند این برنامه، برنامه مهمی است. مسئله‌ نهال‌کاری، حفظ محیط زیست و فواید فراوانی که بر تولید نهال‌ و درخت کاری در جامعه به وجود می‌آید، از مهم‌ترین مسائل کشور است. ما به کمک مردم، در طول چهار سال انشاءالله می‌توانیم یک میلیارد نهال را ایجاد کنیم؛ به توفیق الهی، انشاءالله مردم در این زمینه همّت به خرج خواهند داد، دستگاه‌ها هم کمک کنند و هر دستگاهی که در اجرای این طرح وظیفه‌ای دارد، انجام بدهد.

وی در ادامه گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران با هدف کاهش گازهای گلخانه‌ای، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و سرزمین و در راستای انجام تعهدات بین‌المللی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. بر اساس تعهدات بین‌المللی، هر کشوری به همان اندازه که کربن تولید می‌کند باید جذب کربن داشته باشد و یکی از بهترین راهکارها برای این منظور، درختکاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان تصریح کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با نیروهای نظامی، آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها در خصوص کاشت نهال امضاء شده است. نهال‌های تولید شده جهت کاشت با اهداف فضای سبز، زراعت چوب، احیا و غنی‌سازی جنگل و بیابان‌زدایی تولید و کاشته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار