کارتونیست‌های ۳۳ کشور جهان برای کودکان غزه سنگ تمام گذاشتند

آیین اختتامیه جشنواره و افتتاحیه نمایشگاه آثار هنرمندان کاریکاتوریست ۳۳ کشور جهان با موضوع کودکان غزه؛ توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ - 01January 2024

کارتونیست‌های ۳۳ کشور جهان برای کودکان غزه سنگ تمام گذاشتندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، آیین اختتامیه جشنواره و افتتاحیه نمایشگاه آثار هنرمندان کاریکاتوریست ۳۳ کشور جهان با موضوع کودکان غزه؛ توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شد.

این جشنواره با شرکت ۱۲۰ کارتونیست از ۳۳ کشور جهان برگزار و از میان آثار رسیده به جشنواره ۴۰۶ اثر شایسته حضور در نمایشگاه کاریکاتور کودکان غره در فرهنگسرای بهمن بیگی شناخته شدند.

در این جشنواره شرکت‌کنندگانی از کشورهای لهستان، اتریش، آلمان، ترکیه، موریتانی، الجزایر روسیه، مقدونیه، کرواسی صربستان، بلژیک، مصر، ارمنستان، اسپانیا، یونان، پرو تایلند، نپال و کشورمان ایران شرکت داشتند.

«محمدحسن اسدی» شهردار شیراز با اشاره به این که این رویداد یک رویداد فرهنگی بزرگ بود از انجام‌شدن این رویداد در زمان مناسب قدردانی کرد و گفت، در عصری که همه حرف از حقوق بشر می‌زنند در یک‌گوشه از جهان ۲۸ هزار انسان که بیشتر آنها هم کودک هستند قتل‌عام می‌شوند که این اتفاق یک رویداد ناگوار است.

اسدی گفت: انجام این کار، راحت نبوده و در ادامه سازمان فرهنگی باید این آثار را در همه فضاهای نمایشگاهی به نمایش عمومی بگذارد. شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به این که امروزه زبان هنر زبانی تأثیرگذار است گفت، در آستانه برگزاری دومین اجلاسیه و کنگره بزرگ سرداران، امیران و شهدای استان در آبان‌ماه سال آینده هستیم و مقام معظم رهبری شاید مهم‌ترین موضوعی را که در کنگره شهدا را مدنظر قرار داده‌اند استفاده از زبان هنر، فیلم، کتاب دراین‌خصوص است؛ زیرا کنگره ها و جشنواره ها در یک روز انجام و خاتمه می بابد امااثار تولید شده در این رویدادها باید مورداستفاده قرار گیرد.

«محمدعلی چوبینی» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با ذکر اینکه تلاش می‌کنیم رویدادهای شهرداری را به فرهنگ‌سراها که نوک پیکان خدمت‌رسانی به مردم است هدایت کنیم گفت؛ برگزاری این جشنواره کاری فاخر و بزرگ بود و بنا داریم این آثار را در مترو گالری‌ها و فضاهای نمایشگاهی شهرداری، اکران کنیم تا این آثار توسط عده بیشتری از مردم دیده شود.

«احمدرضا سهرابی» دبیر جشنواره کاریکاتور کودکان غزه، با تشکر از مدیریت شهری شیراز در جهت تکریم هنر و هنرمندان کاریکاتوریست گفت: ویژگی خاص این جشنواره این بود که در عرف برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی معمولاً سه تا چهار ماه زمان برای اعلان فراخوان و جمع‌آوری آثار لازم است؛ اما به دلیل وضعیت خاص کودکان در غزه، این جشنواره این کار را در ۲۰ روز انجام داد و در یک هفته نیز کار انتخاب برگزیدگان به پایان رسید.

سهرابی گفت: روزی که می‌خواستیم نتایج را اعلام کنیم و به تقویم رجوع کردیم دیدیم که تاریخ ۲۹ آبان‌ماه که به‌عنوان روز اعلام نتایج در نظر گرفته شده بود، روز جهانی کودک است.

وی با ذکر اینکه بعد از شیراز، ترکیه و بعد از آن هم مصر برگزاری جشنواره کاریکاتور در خصوص غزه را اعلام عمومی کردند گفت: من خوشحالم که موفق به جریان‌سازی در مورد غزه و کودکان غره شدیم.

سهرابی با اشاره به سو استفاده ابزاری کشورهای همسایه از بزرگان فرهنگ ایران و برگزاری جشنواره با موضوعات مرتبط به آنها در کشورهایی مثل ترکیه گفت ما برای حافظ و سعدی به جر برگزاری سخنرانی کاری نکرده‌ایم. دبیر جشنواره کاریکاتور کودکان غزه با اشاره به خصوصیت دیپلماتیک و ارتباطی بودن هنر کاریکاتور از شهردار شیراز در جهت به‌کارگیری هنر و هنرمندان کاریکاتوریست دعوت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار