در سخنانی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: برافراشته نگهداشتن پرچم جهاد و شهادت یک وظیفه همگانی است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: ماموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه و ماموریت همه جانبه است و باید با همراهی و پشتیبانی همه دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس اجرا شود چراکه همه مسئولیت دارند پرچم جهاد، مقاومت و شهادت را که پرچم افتخار حماسه‌آفرینان دفاع مقدس به خصوص شهدا است برافراشته نگه دارند.
کد خبر: ۶۴۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ - 04January 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: برافراشته نگهداشتن پرچم جهاد و شهادت یک وظیفه همگانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، نشست شورای تشکل‌های مردم ‌نهاد دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش٬‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست در خصوص ساختار و ماموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در عرصه‌های مختلف توضیحاتی ارائه کرد.

وی در ادامه ضمن تبیین اهمیت گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ۴۳ مناسبت ملی دفاع مقدس و مقاومت احصا شده که ستاد گرامیداشت این مناسبت‌ها با محوریت استانداران در استان‌ها تشکیل و دبیرخانه آن فعال است.

این مقام مسئول یادآور شد: باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های استانی و محلی در گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت اهتمام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در ادامه به حضور شهدای گمنام در استان اشاره کرد و گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها استان خراسان رضوی میزبان پیکر مطهر ۱۳ شهید گمنام بود که امت همیشه در صحنه استان در هزار و ۴۰۰ نقطه از فیض حضور شهدای گمنام در قالب برنامه‌های استقبال، تشییع و شب وداع بهره‌مند شدند و در بازه زمانی کوتاهی در ۱۳ نقطه به خاک سپرده شدند.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به ضرورت تعامل بیش از پیش تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در راستای اجرای هرچه بهتر ماموریت‌های محوله با همه ساختارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در تعامل است که هرچه این تعامل و هم‌افزایی گسترده‌تر باشد توفیق بیشتری حاصل می‌شود.

وی تاکید کرد: ماموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه و ماموریت همه جانبه است و باید با همراهی و پشتیبانی همه دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس اجرا شود چراکه همه مسئولیت دارند پرچم جهاد، مقاومت و شهادت را که پرچم افتخار حماسه‌آفرینان دفاع مقدس به خصوص شهدا است برافراشته نگه دارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: حضور در میدان پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در راستای پیشبرد اهداف و ماموریت‌های انقلابی و ارزشی و نقش‌آفرینی آن‌ها ارزشمند است.

روایتگری دفاع مقدس عرصه‌ای از جهاد تبیین

در ادامه این نشست «امیرالله شمقدری» مشاور ایثارگران استاندار خراسان رضوی در سخنانی ابرز داشت: راویان دفاع مقدس در روایتگری خود نباید به روایت صرف از دفاع مقدس اکتفا کنند بلکه آن را باید به جریانات پس از جنگ همچون فتنه ۸۸ و توطئه‌های ناکامی که دشمن بر علیه نظام مقدس اسلامی طراحی کرده گره بزند تا در عرصه جهاد تبیین نقش‌آفرین باشند.

وی افزود: به وضع موجود نباید قانع بود بلکه باید با بهره‌گیری از همه امکانات در راستای اثربخشی اقدامات خود اهتمام داشته باشیم.

مشاور ایثارگران استاندار خراسان رضوی حضور آزادگان و همچنین مادران و همسران شهدا را در ترکیب شورای پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی و همچنین ساماندهی و سازماندهی تجارب پیشکسوتان را لازم و ضروری دانست.

همچنین در این نشست اعضا ضمن بیان دغدغه‌های خود در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پیشنهادات خود را در راستای تسریع در اجرای ماموریت‌های این حوزه بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار