مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

شعر یکی از قالب‌های بسیار مهم در ارائه‌ اندیشه‌های ناب اسلامی است

«عابدی» گفت: شعر یکی از قالب‌های بسیار مهم و مؤثر در راستای ارائه‌ اندیشه‌های ناب اسلامی است.
کد خبر: ۶۴۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶ - 09January 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، اختتامیه جشنواره منطقه‌ای شعر «سرباز وطن» به میزبانی شهرستان مهریز برگزار شد. 

«احسان عابدی‌»  مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امشب در مراسم اختتامیه جشنواره شعر منطقه‌ای «سرباز وطن» به میزبانی شهرستان مهریز با اشاره به اهمیت توجه به استفاده از قالب هنر برای ارائه‌اندیشه اظهار داشت: شعر یکی از قالب‌های بسیار مهم و مؤثر در راستای ارائه‌اندیشه‌های ناب اسلامی است.

وی افزود: عصاره هنر هنرمندان در رشته‌های مختلف می‌تواند در قالب‌های هنری به جامعه ارائه شود و این روش به خوبی می‌تواند در راستای نشر ارزش‌های اسلامی و انقلابی ارائه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به ترور‌های کور توسط دشمنان ادامه داد: چقد دشمن ما ذلیل است که به پس از گذشت دهه‌ها از انقلاب اسلامی به ترور‌های کور و کشتار کودکان و زنان روی آورده است.

عابدی بیان کرد: ما از رستم و آرش‌ها زیاد شنیدیم، ولی این توفیق نصیب نسل ما شد که پهلوانی مانند آن‌ها را با چشم خود ببینیم و ابر مرد و قهرمانی را دیدیم که حافظ نام و ناموس وطن ما بوده است.

وی گفت: این جشنواره ما را به یاد حاج قاسم انداخت و‌امیدواری در سال‌های آینده نیز این جشنوار را به صورت بین‌المللی معرفی کند.

«علیرضا قزوه» شاعر و نویسنده کشوری در این مراسم با ذکر خاطراتی از خود در باب حاج قاسم گفت: در هندوستان نماینده فرهنگی ایران بودم که دوستم در این منطقه دختر بچه‌ای به نام نرگس داشت که یک سال بعد از فوت حاج قاسم این بچه از پدر و مادرس هر شب، قصه حاج قاسم طلب می‌کرد تا به عنوان لالایی برایش بگویند.

وی افزود: پس از مدتی پدرش از من درخواست قصه‌ای از حاج قاسم می‌کرد و هر دفعه از ایران کتاب‌های حاج قاسم را برای او می‌آوردم.

قزوه بیان کرد: در شبی پدر این کودک به مدراس هند سفر کرد و مادرش نیز مریض بود که آن شب بدون قصه حاج قاسم و ناراحت خوابید، اما در خواب حاج قاسم را دید که او قصه‌ای برایش تعریف کرد.

وی ادامه داد: قصه حاج قاسم به این شکل بود که در منطقه جنگی که برف آمده بود حاج قاسم از رزمندگان درخواست کرده بود که غذا برای آهو‌ها بریزند و‌ایشان می‌گفت که این دعای آهو‌ها بوده که تیر به ما نمی‌خورد و باعث نجات ما بوده است.
این شاعر بیان کرد: نرگس این قصه را برای من گفت. همسرم درخواست چاپ کتاب کودکانه برای حاج قاسم کرد که من با این نیت قصه نرگس را نوشتم. همان شب در خوابم حاج قاسم را دیدم که لباس سربازی داشت و یک دسته نامه داشت و از خواب بیدار شدم.

وی گفت: این را با چشم خود دیدم که حاج قاسم فقط مربوط به ایران نیست و در کشور هند حتی لالایی خواب بچه‌های هند است و حتی نام‌گذاری کودکان به نام حاج قاسم است.

وی گفت: زمانی که حاج قاسم زنده بود قصیده‌ای برای او گفتم و زمانی که‌ایشان فهمید به این مراسم نیامد و این آخرین قصیده‌ای بود که در زمان زنده بودن‌ایشان برایش سرودم.

«محمد دهقان بنادکی» فرماندار مهریز نیز در این مراسم گفت: وقتی صحبت از حاج قاسم می‌شود نمیتوان به ابعاد خاص ایشان توجه نکرد. ایشان فرمانده نظامی بود که فرماندهان را جمع می‌کرد و دستور میداد و رصد می‌کرد که این نشان از قاطعیت و پیگیری ایشان داشت.

وی افزود: پیگیری مشکلات زیردستان خود و حتی غذا نخوردن با دیدن مشکلات نیرو‌های خود، ایجاد حس آرامش در بین نیرو‌های خود از ویژگی‌های دیگر ایشان بود.

«دهقان بنادکی» گفت: ایشان یک جریان و مکتب در ابعاد مختلف بود و این که شاهدیم رو مراسم ایشان مردم را ترور میکنند به دلیل بزرگی این مکتب است.

وی ادامه داد: جان ما که ارزشی ندارد حتی خانواده خود را برای انقلاب و امام حسین (ع) میدهیم و آرزوی ما شهادت است.

فرماندار مهریز گفت: در سالگرد شهادت ایشان برنامه‌های مختلفی داشتیم که امروز با افتخار جشنواره شعر منطقه‌ای را برگزار کردیم.

شعرخوانی شاعران برجسته کشوری و استانی، رونمایی از سرود مکتب سلیمانی به عنوان ۱۱۰‌امین سرود تولیدی گروه سرود رهپویان حرم شهرستان مهریز از جمله برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار