استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

ممنوعیت قطع انشعابات واحدهای تولیدی خراسان رضوی بدون اطلاع

نظری گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان به هیچ ‌عنوان حق قطع بدون‌اطلاع قبلی دسترسی واحدهای تولیدی و دستگاه‌های مرتبط با امور اقتصادی به انرژی و راه‌های ارتباطی را ندارند.
کد خبر: ۶۴۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ - 20January 2024

قطع انشعابات واحدهای تولیدی خراسان رضوی بدون اطلاع ممنوع شدبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی در صد و دوازدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی اظهار داشت: دستگاه‌های خدمات‌رسان به هیچ عنوان حق قطع بدون‌اطلاع قبلی دسترسی واحد‌های تولیدی و دستگاه‌های مرتبط با امور اقتصادی به انرژی و راه‌های ارتباطی را ندارند، چراکه این موضوع موجب اختلال در دسترسی و ایجاد موانع در راه تولید و فعالیت اقتصادی می‌شود.

وی افزود: البته ضروری است واحد‌های تولیدی و صنعتی نسبت به پرداخت به موقع تعهدات خود اقدام کنند. همچنین در خصوص پیشنهادات اصلاحی حوزه تامین انرژی نیز با توجه به اینکه با ناترازی انرژی مواجه هستیم و نیازمند مدیریت بهتر در این زمینه لذا ضروری است دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف تکالیف و مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام دهند.

نظری تصریح کرد: به منظور رفع موانع و مشکلات شهرک صنعتی کلات در ارتباط با ایجاد راه دسترسی یا ایجاد راه جایگزین برای عبور و مرور این شهرک لازم است دبیرخانه شورا این موضوع را با معاون عمرانی و دفتر فنی استانداری مکاتبه کند و تصمیم‌گیری نهایی را با توجه به طرح تفصیلی ابلاغ کنند.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: بررسی و رفع موانع ایجاد شده تولیدکنندگان کود‌های آلی خراسان رضوی و چگونگی تأمین مواد اولیه از جمله گوگرد و ارائه تضامین جدید مورد درخواست پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد از دیگر موارد دستور جلسه امروز است از این رو وقتی تولیدکننده‌ای در استان وجود دارد باید تامین مواد اولیه آن توسط پالایشگاه‌های دولتی در اولویت قرار گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: لازم است با حداکثر اختیارات موجود از تولیدکنندگان خراسان رضوی حمایت شود، همچنین پیشنهاد دریافت ضمانت‌نامه‌های آسان‌تر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نظری همچنین در خصوص تسهیل روند صادرات سیمان از مرز‌های شرقی ارزش گمرکی فعلی، تعهدات ارزی ناشی از آن گفت: در این خصوص بایستی تا اجرایی شدن «ریال آف‌شور» صبر کنیم و اگر چالش دیگری در این خصوص به وجود آمد مورد بررسی قرار دهیم. همچنین هزینه حمل برای استان یک مزیت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها