یادداشت/ فاطمه کیایی

«ترور»؛ تقلای رژیم صهیونیستی برای درگیر کردن ایران در جنگ

با وجودی که رژیم صهیونیستی در این روزها درگیر جنگی تمام‌عیار با فلسطینیان بی‌سلاح است اما همچنان راهبرد اصلی او درگیر کردن ایران با جنگ و نهایتا حذف عناصر اثرگذار جبهه مقاومت است.
کد خبر: ۶۴۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴ - 24January 2024

ترور هدفمند، راهبرد رژیم صهیونیستی در انداختن آتش جنگ به ایرانگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه سادات کیایی؛ برخلاف تصورات که القا می‌شود ایران از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و گذشت بیش از ۱۱۰ روز از حمله رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه، در حاشیه امن قرار گرفته، ایران در یکی از نقاط حساس این اتفاق قرار داشته و تاثیرگذار نیز بوده است.

هرچند که به واسطه قدرت بازدارندگی در دهه‌های اخیر و بالا بردن قدرت دفاعی کشور و نیز تجربه دفاع مقدس تصویری قدرتمند از ایران اسلامی در جهان ثبت شده است، اما باید پذیرفت که روشن شدن آتشی هرچند کوچک در خاورمیانه همه کشور‌ها و منطقه را درگیر اتفاقات و حوادث می‌کند.

از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی و شعله‌ور شدن آتش جنگ در غرب سرزمین فلسطین، ایران نیز شاهد چند اتفاق مهم بود. اول، ترور نیرو‌های بلندپایه نظامی‌ ایران در سوریه و دوم حمله تروریستی در سالروز شهادت حاج قاسم در کرمان‌ و شهادت نزدیک به ۱۰۰ تن از مردم در آن حمله.

مهم این نکته است که رژیم صهیونیستی به موازات حمله به نیرو‌های مقاومت فلسطینی و حزب‌الله لبنان چشم خود را از ایران و ضربه زدن به عناصر تاثیرگذار برنداشته است و تلاش آنها برای درگیر کردن مستقیم ایران در جنگ با غزه کاملا مشهود است.

رژیم صهیونیستی برای نیل به این آرزویش، ابتدا هدف قرار دادن نیرو‌های تاثیرگذار ایرانی در جبهه مقاومت را در دستور کار قرار داد. شهادت سردار «سید رضی موسوی» و «حجت‌الله امیدوار» که به گفته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت دو ضلع پشتیبانی مقاومت بودند، در راستای همین هدف بود، همچنان که حمایت و طرح ترور در قلب ایران با شهادت شمار زیادی از مردم دستور کار دیگری است که رژیم صهیونیستی به دنبال برهم زدن امنیت و آرامش در درون مرزهای ایران است.

هدف گیری دقیق محل استقرار فرماندهان ایرانی در سوریه توسط رژیم صهیونیستی نشان از دقت نیروهای اطلاعاتی سازمان‌های جاسوسی صهیونیستی در رصد نیروهای ایران و اثرگذاران جبهه مقاومت حتی در بحبوحه جنگ با فلسطین دارد. از میان برداشتن مهره‌های تاثیرگذار این جبهه راهبرد رژیم صهیونیستی در تضعیف مقاومت منطقه و همچنین درگیر کردن‌ ایران با جنگ است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها