در جلسه بررسی دستاوردها، چالش‌ها و راهکار‌های حوزه سلامت؛

معاون اول رئیس جمهور: دستاورد‌های حوزه بهداشت و درمان از مولفه‌های اقتدار کشور/ توانمندی علمی و روحیه ایثار و تعهد نقطه قوت جامعه پزشکی ایران است

مخبر با بیان اینکه امروز جامعه پزشکی و دستاورد‌های حوزه بهداشت و درمان از مولفه‌های اقتدار کشور هستند، گفت: پزشکان، پرستاران و دست‌اندرکاران حوزه سلامت افرادی سالم، مومن، دلسوز و فداکار هستند که این ویژگی‌ها را بصورت عینی در دوران کرونا مشاهده کردیم.
کد خبر: ۶۴۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ - 04February 2024

مخبربه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، جلسه بررسی دستاوردها، چالش‌ها و راهکار‌های حوزه سلامت به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و تصمیمات لازم برای رفع مسائل و مشکلات موجود اتخاذ شد.

«محمد مخبر» در ابتدای جلسه با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: حیات انسان زمانی معنای حقیقی پیدا می‌کند که در جامعه اثرگذاری داشته باشد و امام خمینی (ره) به معنای واقعی زنده است چراکه اثرگذاری او هم در داخل کشور و هم در عرصه بین الملل قابل مشاهده است.

معاون اول رییس جمهور افزود: تا پیش از امام راحل و انقلاب اسلامی، نحوه مبارزه در تمامی کشو‌ها مسلحانه بود، اما امروز جوامع و مردم کشور‌ها با تأسی از امام خمینی (ره) به جای مبارزات مسلحانه، با تجمع و شعار‌های آزادی‌خواهی، اهداف خود را در برابر حکومت‌ها محقق می‌سازنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرهنگی را که امام خمینی (ره) ایجاد کرد توسعه داده و سازماندهی کردند به نحوی که امروز شاهد گسترش فرهنگ مقاومت در اقصی نقاط جهان هستیم.

مخبر با تاکید بر اینکه باید بستر ارتقاء مستمر توانمندی و انگیزشی جامعه پزشکی و حوزه سلامت کشور را فراهم کنیم، گفت: امروز جامعه پزشکی کشور از توانمندی و جایگاه علمی بالایی برخوردار هستند و لازم است ضمن تلاش برای حفظ این وضعیت، بسترسازی لازم برای رشد و ارتقاء کیفی خدمات پزشکی نیز فراهم شود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه امروز جامعه پزشکی و دستاورد‌های حوزه بهداشت و درمان از مولفه‌های اقتدار کشور هستند، تصریح کرد: پزشکان، پرستاران و دست‌اندرکاران حوزه سلامت افرادی سالم، مومن، دلسوز و فداکار هستند که این ویژگی‌ها را بصورت عینی در دوران کرونا مشاهده کردیم.

وی از توانمندی علمی و روحیه ایثار و تعهد بعنوان دو ویژگی برجسته و نقطه قوت جامعه پزشکی ایران یاد کرد و افزود: در دوران کرونا با وجود اینکه این ویروس ناشناخته بود و همه کشور‌ها در برابر آن ناتوان بودند، بنیه علمی بالا و روحیه جهادی جامعه پزشکی ایران باعث شد بتوانیم در میان کشور‌های برتر در مقابله و کنترل کرونا قرار گیریم.

مخبر با یادآوری دوران پیش از انقلاب اسلامی که به علت کمبود پزشک، نیازمند حضور پزشکان خارجی در کشور بودیم خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته مردم کشور و حتی جانباران ناچار بودند برای معالجه و درمان به خارج بروند، اما امروز تمامی خدمات پزشکی و درمانی توسط پزشکان ایرانی انجام می‌شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش رییس سازمان نظام پزشکی در جلسه درخصوص دستاورد‌ها و مشکلات حوزه سلامت، از تلاش‌های این سازمان قدردانی کرد و گفت: دولت تلاش خواهد کرد تصمیمات لازم را برای حل مسائل و چالش‌های پیش روی حوزه سلامت و جامعه پزشکی کشور اتخاذ کند.

وی همچنین از سازمان نظام پزشکی خواست بعنوان یک سازمان واسط میان حاکمیت، جامعه پزشکی و مردم، علاوه بر حمایت از پزشکان و دست اندرکاران حوزه سلامت، به دنبال ارتقاء کیفی خدمات پزشکی و رسیدگی به دغدغه‌ها و نیاز‌های بیماران نیز باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار