خرازی در برنامه نگاه یک:

مجلس مقتدر از رانت خواری جلوگیری می‌کند

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: اگر ما مجلس قوی داشتیم اختلاس های چند میلیاردی صورت نمیگرفت که بعدا فردی دست در بیت المال بیاندازد و رقم های چند صد میلیاردی را بخورد.
کد خبر: ۶۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ - 05January 2016

مجلس مقتدر از رانت خواری جلوگیری می‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در ویژه برنامه انتخاباتی نگاه یک بامداد (سه شنبه)  با اشاره به اعدام شیخ نمر اظهار داشت: عربستان کشوری است مانند دوران ما قبل تاریخ حقوق بشر را زیر پا می گذارد. در خاندان آل سعود نسل روشنفکرانی وجود دارد که مخالف این وضع در داخل حاکمیت است.

وی افزود: در اواسط دوران ملک عبدالله جریانی در عربستان صورت گرفت، که این جریان بصورت عجیبی با رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا متحد شدند این نسل به دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل و آمریکا نزدیک است و هم اکنون نیز بر سرکار هستند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: دستگاه های امنیتی حامی تروریست در حال تبلیغ علیه  ایران و اسلام هستند. بنده معتقدم فتنه اصلی این ماجرا در ریاض است  که متاسفانه بخشی از آن در حادثه آتش زدن سفارت عربستان در تهران سازماندهی شده بود.

خرازی با انتقاد به هجوم به سفارت عربستان در تهران گفت: کارهایی که در واکنش به اعدام شیخ نمرانجام شد اصلا درست نبود و با سیاست های مقام معظم رهبری و دولت هم مغایر بود و هم مخافت داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص عدم ثبت نامش در انتخابات مجلس گفت: نگرانی جدی من نسل جوان است و یکی از مشکلات جدی ما در کشور پیرسالاری است که این موضوع در دولت هم وجود دارد و موضوع پیرسالاری در کشور امروز به یک تهدید تبدیل شده و امکان آنکه تبدیل شدن به فاجعه را نیز دارد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: باید جوانان را تشویق کنیم که با امید،عزمی راسخ و ایمان در صحنه های جدی حضور داشته باشند.معتقدم ورودی و خروجی در همه مجلس ها باید بگونه ای باشد که ورودی جوانان بیشتر شود.

خرازی خاطرنشان کرد: بنده از ابتدا قصد ثبت نام نداشتم و تلاش کردم تا جوانان تشویق شوند.

وی با بیان اینکه در خصوص تعداد ثبت نام کنندگان باید نگاه واقع گرایانه داشت، گفت: اگر به کارنامه مجالس گذشته نگاه کنیم حرفهای بسیاری وجود دارد و بزرگترین شاخصه این تعداد ثبت نام کننده آن است که مردم احساس کردند مجلس شورای اسلامی نیازمند یک دگردیسی و تغییر است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: اگر ما مجالسی داشتیم که می توانست جلوی مفاسد را بگیرند شاید وضعیت  اینگونه نمیشد باید نقد درونی داشته باشیم. آحاد مردم و نخبگان در این تفکر هستند که باید مجلسی نو بر سر کار بیاید.

خرازی افزود: مجلس اگر مجلسی شجاع باشد و با شاخصهای رهبر معظم انقلاب همگام باشد ما یک خروجی داریم و آن تغییر است البته نکته بسیار مهم این است که باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص توجه کامل داشته باشیم و اگر اینگونه نباشد قطعا ظلم بزرگی به خود و نظام کرده ایم.

وی در خصوص نفوذ دشمن به مجلس گفت: در کنار واژه نفوذ بحث حق الناس است. فقط بحث نفوذ را نگویم دولتی بر سر کار آمد که اگر احراز صلاحیت میشد، رئیس دولت آن نمیگفت مجلس در راس امور نیست.

این فعال سیاسی تصریح کرد: شورای نگهبان امروز هزینه فقدان یک حزب قوی را میدهد زیرا احزاب میتوانند در شناسایی نیروهای کیفی فعالیت کنند.

خرازی خاطرنشان کرد: ما اگر ما مجلس قوی داشتیم اختلاس های چند میاردی صورت نمیگرفت که بعدا فردی دست در بیت المال  بیاندازد  و رقم های چند صد میلیاردی را بخورد و بعد چند سال زانو غم در بغل بگیریم.برای چنین مسائلی است که معتقدم مجلس به پوست اندازی نیاز دارد.

وی در خصوص اهمیت مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان بعد از رحلت امام خمینی (ره) با انتخاب مقام معظم رهبر ثبات و حیات جمهوری اسلامی را تامین و ایران را به جزیره ثبات در منطقه تبدیل کرد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: نباید گروههای سیاسی و احزاب وارد سیاسی کردن مجلس خبرگان شوند البته تا یک بخشی هم طبیعی است که مجلس خبرگان سیاسی شود.

خرازی گفت: احراز وجود کسی که قصد ورود به مجلس خبرگان را دارد این است که بتواند سره را از ناسره تشخیص دهد. اگر تشخیص و تشخص و آن هویت با مجلس خبرگان و مبانی انقلاب سازگار باشد، نباید در خصوص سن خرده گیری شود.

وی تصریح کرد: بدون رو دروایسی عرض کنم که از فوت مرحوم آیت الله مشکینی، به علت توالی ای که داشتند نگاه خبرگان نگاه فقهی بود،  بعد از فوت ایشان نگاه سیاسی شد که البته خود آقایان خبرگان را سیاسی کردند.

این فعال سیاسی مجلس خبرگان را مجلسی تخصصی دانست و گفت: مجلس خبرگان باید تخصصی شود ولی عده ای آنرا سیاسی کردند. مجلس خبرگان باید تخصصی بودنش حفظ شود و حرمت آن نیز نگه داشته شود.

خرازی با انتقاد از مجلس نهم گفت: مجلسی که قاطبه اش اصولگراست چرا در مقابل مسائل بسیاری سکوت کرده است اصولگرایان به یک نقد درونی و دگردیسی نیاز دارند،در مجلس هفتم و هشتم و نهم چهره اصولگرایی بسیار بد نمایان شده است.

وی افزود: اصولگرایان در دولت گذشته یا سکوت و یا تایید کردند، سوالی که ما اصلاح طلبان از اصولگرایان داریم این است که چرا در مقابل عملکرد دولت قبل سکوت کردید؟ نباید با واژه ها بازی کرد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه جامعه مدنی اصلاحات  را ریشه در مدینه نبی و در اسلام می داند، گفت:ما اصلاحات را التزام و ملتزم به قانون میدانیم و معتقدیم که انقلابی گری صرفا آنارشیسم نیست.

خرازی با اشاره به فتنه 88 گف: حضرت آقا در سال 88 قصد داشتند فضای ملتهب بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم را آرام کنند،ایشان فرمودند سران فتنه در داخل کشور نیستند، عده ای آدرس نیروهای انقلابی را دادند اما عده ای آمدند و مردم را خس و خاشاک نامیدند.

 وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری فصل الخطاب است گفت: فتنه دو روی یک سکه است، نباید از فتنه برای ضربه زدن به یک جریان سیاسی استفاده شود. اصلاح طلبی ریشه در مردم دارد و این قدرت را با پیروزی در انتخابات 92 نشان داده شد.

نظر شما
پربیننده ها