دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان:

اردکان می‌تواند قطب تئاتر کودک و نوجوان کشور باشد

مشهدی عباس با بیان اینکه اردکان می‌تواند قطب تئاتر کودک و نوجوان کشور باشد گفت: تمام رویکرد ما در جشنواره امسال کیفی بوده است، امیدواریم برای سال آینده کارگاه‌های آموزشی چند ماه قبل از جشنواره برگزار شود.
کد خبر: ۶۵۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ - 14February 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «امیر مشهدی عباس» دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان در نشست رسانه‌ای اظهار داشت: پیگیری‌های این جشنواره در تاریخ ۶ بهمن ۱۴۰۱ آغاز شد و فراخوان این جشنواره دی ماه امسال در جریان بوده و آثاری در بخش‌های بین الملل در سطح کشور ارسال و مورد بررسی قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰۰ اثر به جشنواره ارسال شده است افزود: ۶۴۵ اثر کودک و نوجوان برای بررسی در جشنواره شروع به رقابت کردند که تقریباً از ۳۰ استان بودند، ۸ اثر نوجوان، ۹ اثر کودک، ۹ اثر در بخش خیابانی، ۴ اثر در بخش نقالی، ۵ اثر در بخش نمایش‌های خیابانی و خیمه شب بازی ۷ اثر خردسال و ۲۷ اثر در بخش نمایشنامه نویسی که جمعاً ۶۴۵ مورد هستند به رقابت می‌پردازند. 

مشهدی عباس از اجرای تریلی سیار در مناطق محروم خبر داد و گفت: نمایش‌ها همچنین در داخل روستا‌ها و به صورت سیار اجرا می‌شود برخی نیز در داخل مدارس و موسسات اجرا خواهند شد

وی بیان کرد: خوشبختانه از شهرستان های اردکان، مهریز و یزد ۸ اثر در بخش خیابانی و صحنه‌ای در جریان خواهند بود. ۶۶ اثر در بخش صحنه‌ای کودک، نوجوان، خردسال، خیابانی، آیینی و نقالی با هم به رقابت می‌پردازند.

دبیر این جشنواره گفت: در طول جشنواره کارگاه‌های تخصصی ویژه کودکان و خردسالان توسط داوران کشوری و بین المللی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اردکان می‌تواند قطب تئاتر کودک و نوجوان کشور باشد گفت: تمام رویکرد ما در جشنواره امسال کیفی بوده است، امیدواریم برای سال آینده کارگاه‌های آموزشی چند ماه قبل از جشنواره برگزار شود.

مشهدی عباس تصریح کرد: هدف نهایی ما رشد و تعالی آینده سازان کشور است، هزینه‌هایی که در این جشنواره صورت می‌گیرد برای سرمایه گذاری در هنر اندیشه مخاطب است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار