آخرین وضعیت نتایج آزمون استخدامی/ افزایش ۲۵ درصدی بودجه استانی آموزش و پرورش در سال ۹۵

وزیر آموزش و پرورش، آخرین وضعیت اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی این وزارتخانه و تصمیم‌گیری درمورد بودجه سال ۹۵ را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ - 05January 2016

آخرین وضعیت نتایج آزمون استخدامی/ افزایش ۲۵ درصدی بودجه استانی آموزش و پرورش در سال ۹۵

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، علیاصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس استانهای کشور و در جمع خبرنگاران  در مورد آخرین وضعیت اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، اظهار داشت: بنده بیشتر مُصر هستم تا نتایج این آزمون اعلام شود.

وی افزود: قبلاً اعلام کردم آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سه نهاد سازمان مدیریت، سازمان سنجش و آموزش و پرورش مرتبط است و هرچه زودتر این کار را انجام دهیم، به اول مهر 95 میرسیم؛ براساس آخرین گزارشی که دریافت کردم، کار به نتیجه نهایی میرسد.

فانی در خصوص مبالغ هنگفتی که بین 12 تا 14 میلیون تومان برای آموزش این افراد پیشبینی شده است، گفت: در اطلاعیه روز اول اعلام کردیم بخشی از هزینهها را خود داوطلبان تأمین کنند و در جلسهای که با مسئولان دانشگاه فرهنگیان داشتم، تأکید شد تا جایی که مقدور است از تجهیزات و اعتبارات دانشگاه استفاده شود.

وی در واکنش به این پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه که «آیا مبلغ آموزش این داوطلبان کمتر از 10 میلیون تومان است؟»، خاطرنشان کرد: یقیناً کمتر است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعداد پذیرش داوطلب در دانشگاه فرهنگیان برای سال آینده تصریح کرد: برای سال آینده باید در اعتبارات سال 95 که هنوز به تصویب مجلس نرسیده است، این موضوع را بررسی کرد و پس از تصویب بودجه و قطعی شدن آن اعلام میکنیم.

وی مبنی بر اینکه بودجه سال 95 آموزش و پرورش چند درصد افزایش خواهد داشت، اظهار داشت: بودجه استانی آموزش و پرورش حدود 25 درصد رشد داشته است که مطابق با آنچه در لایحه است، وجود دارد که امیدواریم در مجلس این عدد بیشتر شود.

* در خصوص کاهش تعطیلات نوروز در سالهای گذشته تجربهای داشتیم که موفق نبود

فانی در خصوص مشکل تأمین فضاهای آموزشی مناسب در مسکن مهر، اظهار کرد: هفته گذشته با وزیر راه و شهرسازی صحبت داشتم و همانطور که در دو سال اخیر وزارت راه و شهرسازی با نوسازی مدارس همکاری داشته، این کار ادامه مییابد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی قول داد این همکاریها را ادامه دهد و امیدواریم برای مهر 95، مشکلی در خصوص مسکن مهر نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص کاهش تعطیلات نوروز، گفت: اینکه بخواهیم تعطیلات نوروز کاهش یابد، درباره آن در سالهای گذشته تجربهای داشتیم که موفق نبود.

وی افزود: در سال 92 و 93 تلاش کردیم تا اواخر اسفند دایر باشد و توفیقات نسبتاً خوبی داشتیم؛ غیر از تعطیلات رسمی، اگر فضاها و مدارس را دایر نگه داریم، میتوانیم امیدوار باشیم 200 روز آموزشی مطابق آنچه مصوب است، وجود داشته باشد.

*تغییر تقویم آموزشی به این سادگیها نیست

فانی در خصوص آغاز سال تحصیلی پیش از مهر، گفت: شروع سال تحصیلی قبل از مهر، مغایر قانون مجلس شورای اسلامی است، اما اخیراً مطالعاتی را داشتیم و در حال تحلیل محتوای پژوهشهای آن هستیم که اگر به تقویمی برسیم و امکانپذیر باشد، این موضوع را از طریق مجلس و شورای عالی اداری، پیگیری میکنیم، اما تغییر تقویم آموزشی به این سادگیها نیست، زیرا شرایط کشور متفاوت است، مگر اینکه کل حاکمیت در این خصوص به یک انعطاف برسد، ضمن اینکه اصل آن را نفی نمیکنیم.

فانی درباره متناسبسازی حجم کتب درسی همزمان با تعطیلی همزمان پنجشنبهها نیز خاطرنشان کرد: وقتی نظام آموزشی 6.3.3 را آغاز کردیم، کتابها بازنویسی شد و اکنون به کلاس پنجم و نهم رسیدیم و تقریباً کتب ده پایه تحصیلی بازتعریف شده است.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص اعتبارات برای تعمیر و نگهداری مدارس، اظهار کرد: باید مقداری از اعتبارات که میانگین استاندارد جهانی آن 10 درصد است را به تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی اختصاص دهیم و همهساله این 10 درصد را داشته باشیم.

وی افزود: در موافقتنامهای که با سازمان مدیریت امضا میکنیم، این موضوع را بررسی میکنیم تا متولی این امر نیز سازمان نوسازی مدارس باشد.

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار